Az XPeng stratégiai változtatást hajtott végre a hajtásfilozófiájában: a kínai gyártó a jövőben már nem csak kizárólag tisztán elektromos autókra összpontosít, hanem a hatótávnövelős hibrid hajtásban is meglátta a jövőt.
Az utóbbi hónapokban egyre több, leginkább kínai gyártó esetében figyelhettünk fel az EREV, vagyis hatótávnövelő technológiával felszerelt modellek megjelenésére. A recept egyszerű, ugyanis a belsőégésű motornak nem kell a meghajtásban szerepet vállalnia, egyetlen célja a fosszilis energiából elektromosságot előállítani és azt az elektromos autó akkumulátorába juttatni. Az elmúlt évekből a BMW i3 REX juthat az eszünkbe, amit egyébként már jó pár éve kivezetett a BMW is az akkori kínálatából.
A kínai gyártók azonban elkezdték felfedezni maguknak a technológiát, a kérdés persze az, hogy mi ezzel a valódi céljuk. Nagyobb hatótávú autóik révén több vásárló bevonzása? Vagy éppen az európai büntetővám kikerülése, ami jelenleg csak a tisztán elektromos autókat sújtja?
Most épp az XPeng Motor jelentette be, hogy készek egy ilyen hajtáslánc kifejlesztésével, melynek révén autóik jellemzően 400 km környéki hatótávját tudják 1400 km-re bővíteni, köszönhetően a belsőégésű motor munkájának. Erről maga az XPeng alapítója és vezérigazgatója, He Xiaopeng beszélt az „XPeng AI Day” rendezvényen. Tehát a márka nagyon sokat remél a technológiától, ami az „XPeng Kunpeng Super Electric System” nevet kapta.
He szerint a technológia bevezetésének legfőbb oka, hogy Kínában az olyan területek potenciális vásárlóit is meg tudják szólítani, akik messzebb laknak a sűrűn lakott területektől és így az elérhető töltőinfrastruktúra is szegényesebb, vagy egyáltalán nincs még. A meghajtás szoftveres lelke mesterséges intelligencián alapulna, ami az útviszonyok alapján optimalizálná a működést.
Bár a rendszer akkumulátorait nem nevezte meg senki a bemutatón, az 5C tölthetőség többször is elhangzott az eseményen. Nagy esélyes így a CATL nemrég bemutatott Freevoy akkumulátorai, azonban ezek csak 4C-t tudnak prezentálni.
Az XPeng szerint másik fejlesztésük a jelenlegi EREV rendszerek problémáját is megoldotta, vagyis ha az akku teljesen lemerül, akkor az elektromos rendszer teljesítménye nem esik korlátozás alá. A Kunpeng rendszer ugyanis képes lesz a szükséges energiát biztosítani a hajtáslánc számára. Egyelőre csak maga a technológia került bemutatásra, az első ilyen meghajtású XPeng modellről, vagy a bevezetésről nem esett szó.