Hibrid elektromos autókat hozna a NIO Európába

0

A NIO 2026-ban tervezi piacra dobni első hibrid modelljét, amelyet kizárólag külföldi piacokon kíván értékesíteni, beleértve a Közel-Keletet, Észak-Afrikát és Európát. Várhatóan ez egy hatótávnövelővel felszerelt elektromos modell (EREV) lesz a NIO Firefly álmárkáján keresztül.

Hogy a kínai elektromos autókra kivetett vámok és az Európai Unió Kínában üzletelő autógyártói között végül hova jutnak el az üzleti kapcsolatok, azt csak a jövő mutatja meg. Azt azonban már most látni, hogy a büntetővámok alkalmazása nem fogja elrettenteni a gyártók nagy részét, hamar meg fogják találni a megoldásokat. Ellenben az európai autógyártók esetében sajnos nem biztos, hogy ilyen jól fog menni az alkalmazkodás.

Ami jelenleg biztos, hogy a vámokat kizárólag a tisztán elektromos autók után kell megfizetni: a BYD 17,0%, a Geely 18,8%, míg a SAIC 35,3% vám alá esik. Az uniós vizsgálatban együttműködő további kínai elektromos járműgyártókra átlagosan 20,7 százalékos vámot szabtak ki. Azokra a gyártókra pedig, amelyek nem működtek együtt, a maximális, 35,3 százalékos vámot kell alkalmazni.

A kínai NIO esetében igen magas összeget tesz ki a büntetővám, 30 százalékot (10+20%), vagyis az egyik legmagasabb büntetést kapta. Ez annak fényében kellemetlen, hogy a NIO neve egyre ismertebb Európában is, köszönhetően a márka itteni jelenlétének, nem beszélve a biatorbágyi gyárukról, ahol az Európai útjai mellé szánt akkucsereállomások készülnek.

Több cikkünk is íródott mostanában arról, hogy a NIO a saját termékcsaládján túl további két almárkával is készül a leendő vásárlóknak, melynek célja a NIO minőségét ötvözni az elérhetőbb árakkal. Így születtek meg az Onvo és a Firefly márkák, melyek európai bevezetése szinte biztosra vehető, legalább az egyik brand esetében.

A Reuters szerint a NIO már meg is találta a módját annak, hogy ne kapjon ilyen súlyos büntetéseket a nyakába az Európába szánt autói után. A cikk alapján a megoldás az EREV, vagyis a hatótávnövelős elektromos autó lehet, ami után jelenleg nincs megfizetendő büntetővám. Az ilyen modelleket kizárólag Kínán kívül forgalmazná a NIO, vagyis „dedikáltan” tengerentúli (jellemzően Európába szánt) modellekről lenne szó. A Reuters belsős információkra alapozza a cikkét és ezen források szerint az első EREV Firefly modell még idén december 21-én, a NIO Day-en mutatkozhat be, míg az első darabok 2027-ben érkezhetnek a vásárlókhoz.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!