A Tesla megosztott egy lenyűgöző adatot a Supercharger hálózatáról: egyetlen negyedév alatt 1,4 TWh energiát pumpált Elon Musk vállalata a különböző e-autók akkumulátoraiba.
Aki már hallott a Tesla márkáról, az bizonyára hallott a márka által kínált megoldásról is, ami az autók töltésére szolgál, ez a Supercharger. Ez a Tesla megoldása a tisztán elektromos autóinak biztosítható töltési megoldásra, ami mára már tulajdonképpen az egyik (ha éppen már nem a legnagyobb) globális töltőhálózat a Földön. A használata kényelmes, jól tervezhető és ez a biztos alap ráadásul egy ideje már más márkák modelljei számára is elérhető. Ez utóbbi például a Tesla hazájában az Egyesült Államokban már oda jutott, hogy szinte az összes jelentősebb autógyártó a Tesla ottani szabványát vette át a villámtöltésre.
Európában sem gyenge a Supercharger jelenlét, illetve Ázsia sűrűbben lakott részének jelentős részében is sok SuC oszlopot találni, Kína kifejezetten erős a témában, főleg a nagyobb városok. Ennek megfelelően nem meglepő, ha már csak egy negyedév alatt is jelentős eredményekről számolhat be a Tesla, már ami a töltők használatát illeti. A 2024-es év harmadik negyedéve kapcsán az alábbi adatokat osztotta meg a Tesla az X-en.
Az említett időszakban, vagyis csupán 3 hónap alatt globálisan véve 2800 új töltőoszlop létesült, amivel így már 23 százalékos növekedés az év eleji adatokhoz képest. Az összes eddigi, már működő oszlop 1,4 TWh energiát pumpált a különböző e-autók akkumulátoraiba, ezek nagyja nyilván a Tesla egyes modelljei voltak. Ezzel a Tesla számításai szerint mintegy 570 millió liter fosszilis üzemanyag felhasználást váltották ki elektromos árammal. Ez természetesen a szén-dioxid kibocsájtásra is hatással volt, hiszen ez a rengeteg el nem égetett kőolajszármazék bő 1,5 milliárd kg kibocsájtását spórolt meg a bolygónak.
Némi kellemetlen szájíz azért van a Supercharger témában, mégpedig az, hogy idén Elon Musk gyakorlatilag feloszlatta a vállalaton belül az ezzel foglalkozó divíziót, de aztán korrigált a döntésen. Ez azonban lelassította a hálózat növekedését, ha az előző év 3. negyedévét vesszük alapul, akkor idén nem hogy több, de 7,4 százalékkal kevesebb új töltő létesült. Az azonban biztos, hogy ezt a hibát gyorsan ki fogja dolgozni magából a Tesla.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!