A Mercedes-Benz Trucks két teljesen elektromos eActros 600-as teherautót küldött egy Európa-szerte tartó próbaútra, amely „a vállalat történetének leghosszabb tesztvezetése” címet nyerte el. A Mercedes ezzel kívánja bizonyítani az eActros kamionok működőképességét a jelenlegi töltési infrastruktúra mellett, a piaci bevezetésük előtt.
Nem kétséges, hogy a Mercedes-Benz eActros 600 egy igazi mérföldkő a tisztán elektromos kamionok világában, ahogyan a Tesla Semi is az volt. Azonban ez utóbbi nem valószínű, hogy feltűnik majd Európában, itt inkább olyan játékosok rúgnak labdába, mint a Mercedes-Benz, a Renault, vagy éppen a Volvo. Közülük is kiemelkedő az eActros 600, amit egyelőre nem lehet kapni, de már nagyon a tesztidőszak végén jár az eActros kamion.
Igény pedig biztosan van az elektromos eActros kamionra, ugyanis januárban a cement nagyhatalom Holcim 1000 darabot rendelt a Mercedes elektromos kamionjából. Az első sorozatgyártású eActros járművek legkorábban 2025-ben érkezhetnek meg a Holcim vállalathoz. Ám addig is szorgosan teszteli a kamionokat a márka, hogy ne érhesse szó a ház elejét: most épp egy Európát átszelő tesztsorozattal kívánja a Mercedes-Benz bemutatni az érdeklődőknek az eActros kamion, egyben pedig teszteli is azt a csillagos márka.
Röviden a túráról: június közepén az elektromos kamion két elő-szériás egysége indult el Frankfurtból, először észak felé. Európa legészakibb pontjáról szárazföldön utaznak a kontinens legdélibb pontjára, a spanyolországi Tarifába. Spanyolországból Frankfurtba visszaúton a két kamion a Benelux-országokon át fog kerülni. Több mint 13 000 kilométert tesz meg 20 országon keresztül – körülbelül öt hét alatt. A nagy menet az eActros 600 European Testing Tour 2024 nevet kapta és a kamionok kizárólag nyilvános töltőállomásokat fognak használni az út során.
Július elejére már 12 napon át közlekedtek a kamionok, 4436 km-t megtéve. Hamburgon, Fehmarnon, Koppenhágán és Göteborgon keresztül rótták a kilométereket, hogy elérjék Norvégia legnagyobb tavának partját, ahonnan folytatódik tovább az út.
A kamionoknak nem okozhat gondot a hosszú út, hiszen mindkét eActros modellben három darab, egyenként 207 kWh-s akkupakk dolgozik. Így a gyártó szerint ezzel biztosan hozható az 500 kilométeres hatótáv minden körülmény között.
„A technológia készen áll az átállásra. A nagy távolságú akkumulátoros elektromos szállítás megvalósítható Európában.” – mondta Karin Rådström, a Mercedes-Benz Trucks vezérigazgatója a bemutatón. „Most a politikusoknak és az energiaszektornak kell együttműködnie az iparággal a nyilvános töltési infrastruktúra fejlesztésének előmozdítása érdekében.” A vezérigazgató egyébként személyesen vezette a két kamion egyikét a túra első méterein.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!