A BMW piacra dobta első teljesen elektromos luxuskombináját, az i5 Touringot, ami akár 560 kilométeres (WLTP) hatótávval büszkélkedik. A BMW elektromos kombija minden eddiginél fejlettebb, sportosabb, és új funkciókat is kapott.
Az új BMW 5-ös Touring karosszériáját dinamikusan elnyújtott arányok és aprólékosan kidolgozott, nagyméretű felületek jellemzik. Közvetlen elődmodelljéhez képest az új BMW 5-ös Touring 97 milliméterrel hosszabb (5 060 milliméter), 32 milliméterrel szélesebb (1 900 milliméter) és 17 milliméterrel magasabb (1 515 milliméter). A nóvum a szegmens leghosszabb tengelytávolságával büszkélkedhet, amely az új BMW 5-ös Touring közvetlen elődmodelljéhez képest 20 milliméterrel nőtt (2 995 milliméter).
A modell magabiztos frontrésze a dupla ikergyűrű-motívummal dolgozó első fényszórók és a vese alakú BMW hűtőrácsok modern újraértelmezése mentén ölt testet. Az irányjelzők és a nappali menetfények szerepét két, szinte függőlegesen elrendezett LED-technológiás fényforrás tölti be.
Oldalnézetből az elegáns, két részre osztott karosszéria sportosságát keskeny ablaksáv és hosszú tetőszárny, míg hátulnézetből a modell szélességét erőteljesen kidolgozott hátsó kerékjárati ívek és keskeny hátsó ablak nyomatékosítja. A mélyen előrenyúló, LED-technológiás hátsó lámpákat „L” alakú króm betét osztja ketté.
Az új BMW 5-ös Touring progresszív, vezetőre összpontosító műszerfal-kialakításának középpontjában a BMW Ívelt Kijelző áll, egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző teljes egészében digitális párosával.
Az új BMW 5-ös Touring több helyet, érezhetően nagyobb láb-, váll- és könyökteret (kiváltképp a hátsó üléssorban), valamint optimalizált akusztikai komfortot kínál. A csomagtér szélesebb nyílása és alacsony padlója a nagyméretű tárgyak szállítását is lehetővé teszi. Az új BMW 5-ös Touring alapesetben 570 literes csomagtere egészen 1 700 literig bővíthető.
Az új BMW i5 Touring a prémium felső-középkategória első tisztán elektromos meghajtású kombija, amely azonnal kétféle változatban ünnepli világpremierjét. A BMW i5 M60 xDrive Touring meghajtásáról az első és a hátsó tengelyen is egy-egy elektromos motor gondoskodik, amelyek együtt így elektromos összkerékhajtást hoznak létre és 442 kW / 601 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képesek. Az M Launch Control rajtprogram vagy az M Sport Boost üzemmód aktiválásával a rendszer csúcs forgatónyomatéka 820 Nm, amely 3,9 másodperc alatt abszolvált nulla-százas gyorsulást tesz lehetővé. A modell végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 230 km/óránál korlátozza. A BMW i5 eDrive40 Touring hátsó tengelyén dolgozó elektromos motor 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre, a Sport Boost üzemmód vagy a Launch Control rajtprogram aktiválásával pedig 430 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes. A modell 6,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.
A 81,2 kWh kapacitású nagyfeszültségű akkumulátort a mérnökök mindkét változat esetében helytakarékosan, a modell padlólemezébe építették be. A hatékony elektromos motorok mellett a BMW i5 Touring tisztán elektromos hatótávolságát olyan technológiai innovációk növelik, mint a lassuláskor és fékezéskor felszabaduló energia adaptív visszatáplálásának legkorszerűbb verziója, vagy az utastér, a hajtáslánc és a nagyfeszültségű akkumulátor optimális hűtéséért és fűtéséért felelős hőpumpa-technológia intelligens vezérlése. A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint így a BMW i5 M60 xDrive Touring egyetlen feltöltéssel 445 – 506 kilométer, a BMW i5 eDrive40 Touring pedig 483 – 560 kilométer megtételére képes.
A BMW i5 Touring nagyfeszültségű akkumulátora alapfelszereltségként 11 kW, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig akár 22 kW töltési kapacitású AC járműtöltéssel, sőt mi több, akár 205 kW töltési kapacitású DC ultratöltéssel is feltölthető. A gyorstöltések hatékonyságát az energiatároló egység előrelátó hőkezelő rendszere optimalizálja. A BMW i5 Touring ráadásul a Plug & Charge funkcióval is felvértezhető.
Németországban, megannyi európai piacon és Japánban a modell piaci bevezetése 2024 májusában, míg a többi piacon 2024 júniusában veszi kezdetét.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!