Hosszas előkészítő munka, illetve valamennyi rendelkezésre álló szaktudás megszerzése után a Mercedes-Benz 2023. október 10-én, Hamburg déli részén bemutatta a távolsági fuvarozásra tervezett, sorozatgyártásra kész, 100 százalékban elektromos meghajtású tehergépjárművét, a Mercedes-Benz eActros 600-at. A nagy teherbírású elektromos jármű a gyártó tervei szerint új alapokra fekteti a közúti teherszállítást; technológia, fenntarthatóság, dizájn és nyereségesség terén is az e-flottakezelők számára.
A típusjelzésben a 600-as szám nem véletlen, ugyanis több mint 600 kWh kapacitás lakik egy ilyen kamion gyomrában, mellyel 500 km hatótávot lehet legyűrni egyetlen töltéssel. Ha egy alkalmas villámtöltőn fel tudják tölteni a kamion akkupakkját, akkor egy nap alatt akár ezer kilométert is meg lehet tenni az eActros-szal.
Európában szerencsére egyre több vállalat ismeri fel az elektromos meghajtás előnyeit, nem beszélve arról, hogy az ilyen járművekkel valóban zöldíthető a tevékenység, ami sok megrendelőnek fontos. A svájci főhadiszállású Holcim neve bizonyára itthon is sok embernek ismerős, leginkább a cement végett. De ezzel bizonyára így vannak abban a további 59 országban is, ahol még jelen van a márka, összesen mintegy 60 000 alkalmazottal.
A Holcim is komoly környezetvédelmi vállalást tett, ami a rengeteg kamionjuk révén jelentős mérföldkő lehet az európai levegőminőség és a globális környezetszennyezés elleni küzdelemben. A Daimler Truck vonatkozó sajtóanyaga szerint ugyanis ezer darab tisztán elektromos Mercedes-Benz eActros 600 kerül majd a Holcim flottájába 2030-ig. Az első darabok megérkezéséről még nem áll rendelkezésre információ.
A Mercedes-Benz 2024 végét célozta meg az új modelljeinek sorozatgyártását. Ez azt jelenti, hogy az első sorozatgyártású e-Actros járművek legkorábban 2025-ben érkezhetnek meg a Holcim vállalathoz.
Ami viszont biztos, hogy a Holcim kamionsofőrjeit nem fogja váratlanul érni az elektromos kamionok érkezése, ugyanis még az idén 130 darab Volvo elektromos kamion (FM és FH modellek) érkezik a vállalat flottájába, melyek Franciaország, Németország, Svájc és Anglia útjain teljesítenek szolgálatot.
Konkrét tapasztalatok is vannak már elektromos teherautókkal kapcsolatban: a csoport svájci leányvállalata 2021 óta üzemeltet három elektromos betonkeverőt a Designwerktől (a Volvo leányvállalata), és a Csoport 2022-ben tíz Hyliion ERX-et is rendelt. Ezen felül a hidrogénes technológia iránt is érdeklődik a Holcim, ugyanis a cég egyike annak az öt tesztvevőnek, akik a tavalyi év közepén GenH2 teherautót vettek át a Daimler Trucktól.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!