Néhány nappal az ID. EVERY1 prototípusának bemutatása után a Volkswagen bejelentette, hogy az ID.1 sorozatgyártása 2027-től Portugáliában indul. A vállalat szerint ez a helyszín gazdaságilag a legésszerűbb választás, hiszen alacsonyabb munkabérekkel működik, mint a német üzemek.
A VW ID. EVERY1 bemutatása után jött a nagy hír
A VW legújabb elektromos tanulmányautója, az ID. EVERY1 nagy érdeklődést váltott ki, hiszen egy kompakt, megfizethető és modern elektromos autót ígér, várhatóan 20 000 eurós alapáron. Az autó bemutatásakor még nem volt ismert, hogy hol gyártják majd a sorozatgyártású verziót, azonban a Volkswagen most ezt is bejelentette.
A döntés hátterében gazdasági megfontolások állnak
A Volkswagen hivatalosan megerősítette, hogy az ID.1 gyártása Portugáliában, a Palmela melletti VW üzemben történik majd. Thomas Schäfer, a Volkswagen vezetője hétfőn, Wolfsburgban tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a magas németországi munkabérek miatt a gyártási költségek túl magasak lennének, ami jelentősen megemelné az autó végső árát.
Hasonló költségoptimalizálás figyelhető meg az ID.2all esetében is, amely 2026-tól készül Portugáliában, és 25 000 eurós alapárral kerül piacra.
Portugália győzelme a gyártásért folyó versenyben
A Volkswagen több gyártási helyszínt is fontolóra vett az ID.1 számára. A portugál Palmela mellett versenyben volt még a lengyelországi Poznan és a csehországi Mladá Boleslav (Škoda fő üzeme). A végső döntést valószínűleg a PowerCo akkumulátorgyártó üzletág közelsége befolyásolta, amely Valenciában és Saguntban is jelen van, így az újonnan gyártott akkumulátorok gyorsan és hatékonyan szállíthatók a portugál gyárba.
Škoda és Cupra változatok egyelőre nem várhatóak
A Volkswagen kezdetben nem tervezi az ID.1 Škoda vagy Cupra/Seat változatát, ennek oka pedig ismételten a költségekben keresendő. Az előzetes pénzügyi számítások szerint a vállalat csak néhány száz eurós haszonnal tudja értékesíteni az ID.1-et, ami nem teszi lehetővé az árak további csökkentését vagy egyéb márkák bevezetését.
A Škoda vezetősége egyelőre nem mutat érdeklődést az alacsony profitot hozó modell iránt, de a Volkswagen szerint ez a jövőben változhat.
A Renault-val tervezett együttműködés kudarcot vallott
A Volkswagen eredetileg a Renault-val közösen akarta megépíteni az ID.1-et, és az utóbbi padlólemezét használta volna, hogy csökkentse a költségeket és meggyorsítsa a piaci bevezetést. Azonban a tárgyalások a szakszervezeti akadályok miatt kudarcot vallottak, így a Volkswagen önállóan folytatta a fejlesztést, amely végül Portugáliába vezette az ID.1 projektet.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!