A Stellantis már jelenleg is olcsó elektromos modelleket kínál, mint a Citroën ë-C3 és a Fiat Grande Panda, amelyekben SVOLT LFP akkumulátorok találhatók. A vállalat azonban további költségcsökkentést tervez, és ennek érdekében egy új beszállítóval, a BYD-dal tárgyal.
A francia L’Argus értesülései szerint a Stellantis BYD LFP-alapú akkucellákra válthat, amelyekkel tovább csökkentheti elektromos autóinak árát, így jó eséllyel a 20 000 eurós indulóár alá kerülhet az új modellek egy része.
![](https://e-cars.hu/wp-content/uploads/2025/02/citroen-eC3-vs-dacia-spring-2024-008_4.jpg)
![](https://e-cars.hu/wp-content/uploads/2025/02/fiat-grande-panda-2024-04-min.webp)
Miért válthat a Stellantis a BYD akkumulátoraira?
A BYD jelenleg az egyik legnagyobb LFP akkumulátorgyártó, és saját lítiumbányákkal, valamint magasan integrált ellátási lánccal rendelkezik. Ez lehetővé teszi számára, hogy olcsóbban állítsa elő az akkumulátorokat, mint a jelenlegi beszállító, a kínai SVOLT. A Stellantis jelenlegi CMP Smart Car platformját használó elektromos modellekben egy 44 kWh kapacitású akkumulátor található, amely 320 km WLTP hatótávot biztosít. Ezek az autók 23-25 000 eurós áron érhetők el.
20 000 euró alatti elektromos autók jöhetnek
A Stellantis már korábban bejelentette, hogy 2025-ben egy kisebb, 200 km hatótávolságú verziót dob piacra, amelynek ára 20 000 euró alá kerülhet. A L’Argus szerint ezek a modellek 30-35 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal érkezhetnek, BYD cellákkal.
Ez a lépés nagyot lendíthet az európai olcsó elektromos autók piacán, hiszen a Stellantis célja, hogy minél több vásárló számára elérhetővé tegye az e-mobilitást. Ha a BYD-dal kötött megállapodás megvalósul, az egyértelmű árelőnyt jelenthet a Stellantis számára a versenytársakkal szemben.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!