Az autólogisztikai vállalat, a Hödlmayr ebben a hónapban állítja forgalomba Ausztria első elektromos teherautóját, amelyet autószállításra terveztek. A jármű a Magna gyára és a Hödlmayr grazi telephelye között fogja szállítani a járműveket.
Az elektromos autók kapcsán sokszor megy a vita arról, hogy mennyire zöld is az az ökológiai lábnyom, amit egy ilyen autó hagy maga után. Ez egy külön téma lehetne, melyekre akár oldalakat el lehetne lőni. Azonban egy érdekes aspektusa azért van a témának, mégpedig a technológia, amivel ezeket az autókat előállítják és minden olyan kiegészítő, ami révén az alkatrészekből egy kész elektromos autó kerül a kereskedésekbe.
Arról volt már szó korábban, hogy több autógyártó is azzal próbálja csökkenteni a gyártási folyamata során keletkező szén-dioxidot, hogy az elektromos autók alkatrészeit elektromos kamionokkal mozgatja az üzemei között. Az osztrák Hödlmayr most ezt emelte a következő szintre azzal, hogy tervezett egy elektromos meghajtású autószállítót, amivel elektromos autókat lehet kiszállítani a szükséges helyszínre, mondjuk egy kereskedésbe.
Maga az elektromos teherautó a Daimler Trucktól származik, azonban a Hödlmayr nem árulta el, hogy melyik típusról van szó. A sajtóközlemények képei szerint valószínűleg egy eActros 300-ról van szó, amelyet a Daimler Truck 2022-ben dobott piacra, míg a teherautó karosszériája a Kässbohrertől származik. A Hödlmayr járműlogisztikai vállalat ebben a hónapban helyezi üzembe Ausztria első elektromos kamionját, melyet direkt elektromos autók szállítására terveztek. Ezek fő feladata jelenleg a Magna üzeme és a grazi Hödlmayr telephely közötti autószállítások lesznek.
Az osztrák logisztikai cég tájékoztatása szerint az új elektromos kamion bevezetését alapos előkészítő munka előzte meg: „Az útvonalat elemezni és kiszámítani kellett, hogy megfelelő töltési szünetekkel biztosítsuk az optimális működést. A jármű hatótávolsága körülbelül 300 kilométer” – írja a Hödlmayr. A cég végül megtalálta a módját az optimális működésnek, ez alapján a termelési műszakok közötti szünetekben egy órán át töltik az elektromos teherautót, majd az akkumulátorokat éjszakai parkolás közben teljesen feltöltik.
„Az együttműködés és a csapatmunka értékei irányítják mindennapi munkánkat a Hödlmayrnél. Ez a projekt ismét megmutatta, hogy partnereinkre is támaszkodhatunk” – kommentálta a Hödlmayr vezérigazgatója, Johannes Alexander Hödlmayr, hozzátéve: „Szeretnék köszönetet mondani a Daimler Trucksnak, a felépítménygyártó Kässbohrernek és a töltési infrastruktúra szolgáltatójának, a Siemensnek a sikeres együttműködésért. Együtt megtettük az első fontos lépést a fenntartható járműlogisztika felé.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!