A Volkswagen új hatékonysági rekordot ért el az olaszországi Nardò tesztpályán: egy műszakilag gyári állapotú, 210 kW teljesítményű, tisztán elektromos Volkswagen ID.7 Pro S modell egyetlen töltéssel – 86 kWh nettó akkumulátorkapacitással – 941 kilométert tett meg.
Úgy tűnik, hogy a Volkswagen ID.7 kapcsán valamit nagyon eltalált a gyártó, legyen szó az áramvonalas formáról, vagy éppen a hatékony hajtásláncról, a képlet vége ugyanaz: a Volkswagen ID.7 nagyon takarékos elektromos autó. Mindezt persze alá is tudja támasztani a gyártó. Tavaly októberben egy svájci tesztkörön mérték meg az ID.7 modellt, és akkor 10,3 kWh/100 km volt az átlagfogyasztása a VW legújabb szedjánjánal. Mindez nagyjából 1.1 liternyi gázolaj elfogyasztásával egyenlő 100 km megtétele alatt.
A folyamat nagyon elnyerhette a mérnökök tetszését, ugyanis a napokban újra elvitték az autót egy olyan tesztkörre, ami a fogyasztásra volt kihegyezve. Ezúttal is egy nettó 86 (bruttó 91) kWh-s akkupakk mutathatta meg magát, párosítva az ID.7 technikájával (Pro S, 210 kW) és teljesítményével. Hasonlóan az őszi teszthez, ezúttal is készült sajtóanyag az útról.
Míg a múltkori teszt a városok közötti közúti forgalmat szimulálta, ezúttal a városi araszolgatás és dugókban vánszorgás szimulálása volt a cél. A rekordot döntő hatékonysági teszt során az átlagsebesség 29 km/h, az átlagfogyasztás pedig 9,2 kWh/100 km volt. Ez jelentős mértékben meghaladja a modell WLTP-besorolású, 709 kilométeres maximális hatótávját, 232 kilométerrel, 32,7 százalékkal megnövelve az eredeti hatótávot. A Volkswagen ezt a sebességet azért választotta, mert ez a nagyvárosokban jellemző csúcsforgalom idején is ilyesmivel kell szembesülni. A TomTom navigáció legújabb „forgalmi indexe” szerint ez az érték 22 km/h (Hamburg) és 31 km/h (Amszterdam). A tesztet egy 12,5 kilométeres körpályán hajtották végre decemberben, 5-15 Celsius fokos környezeti hőmérsékleten.
Ahogy a Volkswagen írja, ha a fogyasztást egy dízel-egyenértékhez hasonlítjuk, akkor a Nardòban elért átlagfogyasztás mindössze 1 liter/100 km-nek felel meg. A tesztet egy szabványos ID.7 Pro S-ben végezték, 86 kWh-s akkumulátorral a németországi Emdenben található gyárból. A légellenállási együttható 0,23, a hátsó tengely elektromos hajtása pedig 545 Nm maximális nyomatékot ad le. Az ID.7 hivatalos WLTP fogyasztása 16,2 és 13,6 kWh/100 km között mozog, az autó álló helyzetből 6,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.
„Pozitív tendenciát látunk a beérkező rendelések terén Európában, és jelenleg több ID.7 modell fogy, mint Passat. Ez azt mutatja, hogy az ID.7 egy értelmes terméke a márka termékportfóliójának, és a sikeres Passatunk mellett ez az autó is alkalmas sokat utazó vásárlóinknak, vagy vállalati járműnek” – mondta Martin Sander, az igazgatóság tagja.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!