A Volkswagen Csoport világszerte 744 800 tisztán elektromos járművet szállított le 2024-ben, ami 3,4%-kal kevesebb, mint 2023-ban. Ugyanakkor a legnagyobb visszaesés nem a VW alapmárkájánál történt.
Ahogyan egyre több autógyártó adja ki a 2024-es évről szóló értékesítésű adatait, úgy válik egyre biztosabbá, hogy a múlt évet a stagnáló, méginkább a visszaeső értékesítés jellemzi. A német autóipar egyik bástyája, a Volkswagen esetében is kellemetlen adatokat hozott a tavalyi év, az elektromos autók eladásai nem hogy növekedni nem tudtak, de vissza is estek 2023-hoz képest.
Számok nyelvén ez azt jelenti, hogy míg 2023-ban éves és globális szinten 771 100 darab BEV, azaz tisztán elektromos modellt tudott a Volkswagen Csoport eladni, addig 2024-ben ugyanezen paraméterek mentén 744 800 darabot sikerült értékesíteni. Ez 3,4 százalékos visszaesés egy év alatt. Az összes hajtásrendszert tekintve a több márkát is tömörítő csoport tavaly 9,03 millió autót el összesen, ami 2,3 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. Ebből a tömegből 8,3 százalékos a BEV-ek aránya, vagyis még a 10 eladott autóból 1 arányt sem sikerült összehozni a Volkswagennek.
Némi jó hír, hogy a csoport legfontosabb piacán, Kínában 8 százalékkal tudta növelni a BEV-ek szállítását a VW, míg az Egyesült Államokban 30 százalékkal csökkent. Illetve az is fontos tény, hogy a Volkswagen bár kevesebb elektromos autót adott el Európában, de 21 százalékos piaci részesedésével meg tudta őrizni európai BEV-piacvezető pozícióját. A VW másik pozitívuma egy év végi adat, a negyedik negyedévi 9,5 százalékos globális BEV részesedés jóval meghaladta az éves átlagot.
„A teljesen elektromos járművek szegmensében a Volkswagen-csoport messze piacvezető Európában. Ez büszkévé tesz minket, és egyben ösztönöz is minket” – mondta Oliver Blume, a VW vezérigazgatója. „Ebben az évben is folytatjuk portfóliónk szisztematikus megújítását és további 30 új modellt vezetünk be ügyfeleink számára minden márkánkon keresztül.”
2024-ben sem történt meglepetés a csoport legkelendőbb elektromos autóit illetően. A VW ID.4/ID.5 duó volt a csoport legkelendőbb elektromos modellsorozata 182 000 darabbal, amit az ID.3 követett 149 100 darabbal. Az Audi Q4 e-tron (107 700), a Škoda Enyaq (79 500) és a Cupra Born (41 800) után három másik MEB modell következett a csoport más márkáiból. Az ID.7 (a Tourerrel együtt) 40 100 darabban kelt el, az ID. Buzz (beleértve a cargo-t is) esetében 29 900 a darabszám. Az első tíz legnépszerűbb modell sorát az Audi Q8 e-tron zárja 28 200 darabbal. A modell gyártása egyelőre szünetel, a brüsszeli gyárat ugyanis a bezárják februárban és a modell gyártását Mexikóba helyezik át.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!