Megkezdte az elektromotorok gyártását a Ford Angliában

0

A Ford elindította az elektromotorok gyártását az angliai Halewoodban található üzemében. Az üzem évente akár 420 000 eDrive rendszert is képes előállítani, ami az Európában értékesített Ford elektromos járművek 70%-ának ellátására elegendő.

Szűkös határidőn belül az összes autógyártó, ami Európában tervez autókat eladni, rá lesz kényszerülve, hogy kínálata jelentős része elektromos autókból álljon. Ellenkező esetben vaskos büntetésekre számíthatnak, amit jobb elkerülni. Így van ezzel a Ford is, ami így nem engedheti meg magának azt a politikát, mint hazai pályán az Egyesült Államokban. Hiába veszteséges jelenleg az e-autósüzletág és szorul többek között a fő központnak számító kölni gyár esetében is megszorításokra, a jövőre itt Európába akkor is gondolnia kell.

Erre pedig kiváló példa a most elindított folyamat Angliában, a Halewood melletti üzemben, ahol elektromos motorok gyártását indította el a Ford. Az itt készülő e-motorok az európai gyártást fogják kiszolgálni, aminek közel 70 százalékát tudják majd lefedni az itt készülő egységek. Éves szinten akár 420 000 darab is készülhet majd itt.

A Halewoodban gyártott elektromos hajtásokat az új Puma Gen-E, valamint az E-Transit Custom és az E-Tourneo Custom is használni fogja, tehát az itt készülő e-motorok Romániába és Törökországba exportálják. A héten bemutatott Puma Gen-E, valamint az E-Transit Courier és E-Tourneo Courier kisméretű paneles furgonok a romániai Craiovában készülnek. Az E-Transit Custom és személyszállító változata, az E-Tourneo Custom pedig a Ford Otosan összeszerelő üzemben a törökországi Yeniköyben.

Továbbá a Ford 2021-ben bejelentette, hogy 230 millió fontot fektet be a korábban sebességváltókat gyártó halewoodi üzem átalakítására. 2022-ben aztán újabb 150 millió font révén a gyártási kapacitás az eredetileg tervezett 250 000 darabról évi 420 000 darabra nőtt. Ez a szám a Ford által 2026-ig Európában eladni tervezett 600 000 elektromos jármű 70 százalékához elegendő. A teljes 380 millió fontból a brit kormány valamivel több mint 30 millió fonttal járult hozzá a befektetéshez.

A kölni gyárból származó két MEB-modell kivételével (amelyhez a Volkswagen szállítja a hajtásokat) az Európában gyártott Ford modellekhez gyakorlatilag minden villanymotor Halewoodból érkezik. Különböző teljesítményszinttű darabok készülnek majd ezekből az e-motorokból, eddig 100 kW, 123 kW, 160 kW és 210 kW teljesítményű egységek ismertek.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!