A BYD Kínában piacra dobja a teljesen elektromos Seal 06 GT-t, amely az áprilisban bemutatott Ocean M koncepció sorozatgyártott változata. Az elektromos kompakt autó ára 136 800 jüantól kezdődik. Egyelőre nem ismert, hogy a modell Európában is kapható lesz-e.
A BYD még szeptemberben rántotta le a leplet egyik legújabb elektromos modelljéről, ami a manapság már kissé hanyagolt ötajtós, vagy “csapott-hátú” kategóriában indult el. Ez a kivitel leginkább Európában népszerű, míg Kínában nem igazán rajonganak ezért a formáért, ott inkább a szedánok a népszerűek, már ha eltekintünk az amúgy globálisan jelen lévő SUV/crossover őrülettől. Ezért is lepett meg mindenkit a BYD lépése, amikor bemutatta a Seal 06 GT-t még szeptemberben.
A főbb paramétereken és a kinézeten túl az ára lesz az, ami igazán vonzóvá teheti az elektromos Seal 06 GT-t a kínai vásárlók szemében, ami 150 000 jüan, vagyis nagyjából 21 000 dollár. A típus bemutatásakor a BYD elmondta, hogy a Seal 06 GT teljesítménye a Volkswagen ID.3 GTX-szel is felveszi a versenyt, ez utóbbi ára Németországban több, mint a kétszerese a BYD autójának (52 000 euró). A kínai rendelhetőség rögtön a szeptemberi premier napján megnyílt, amit azonban még azóta sem lehetett tudni, az az, hogy mikor lehet az érdeklődést konkrét foglalásra váltani.
Nos, a BYD nem húzta sokáig az időt, ugyanis mostantól már konkrétan lehet autót konfigurálni és az árak egyaránt ismertek. Ez utóbbi esetében érkezett némi kellemes meglepetés: az alapár csupán 136 800 jüan lett, vagyis 19 260 dollár. Azonban ha valaki a teljesen felszerelt, kimaxolt Seal 06 GT elektromos autót vinné haza, neki is csupán 186 800 jüant kell kifizetnie. A megrendelt modellek kiszállításainak megkezdése egyelőre még nem tudható, de ismerve a BYD lehetőségeit, erre még idén megvan a lehetőség. Az európai értékesítésről szintén nem érkezett még megerősítés.
A Seal 06 GT a BYD továbbfejlesztett 3.0 Evo platformján alapul. Mérete 4630 x 1880 x 1490 mm, tengelytávja 2820 mm, és négy változatban kapható – köztük három hátsókerék-hajtású és egy összkerékhajtású modell. Az egymotoros változatban egy 160 kW-os e-motor (310 Nm) hajtja a hátsó tengelyt 8opciósan kérhető egy 165 kW-os egység is), míg a legerősebb modell esetében két e-motor látja el a feladatát, 310 kW és 510 Nm segítségével. Akkupakk tekintetében a négy kivitelből az első kettő szinten 59,5 kWh, míg a két drágább kivitelben 73 kWh kapacitás várja a vásárlót.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!