Az Európai Unió pénteken határozott a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetendő vámokról, azonban az autógyártók véleménye szerint ez rövid távon nem fogja befolyásolni az érintett modellek árait. A tagállamok szavazása után életbe lépő intézkedés hatásait egyelőre óvatosan értékelik a gyártók.
kínai SAIC tulajdonában lévő MG Motor franciaországi képviselete már a szavazás előtt közölte, hogy az idei évben nem változtat elektromos autóinak árazásán Franciaországban, függetlenül a döntés eredményétől. Olaszországban sem tervez áremelést az MG Motor. Egy, a helyzethez közel álló forrás szerint időre van szükségük ahhoz, hogy megfontolják a lehetséges lépéseket az ottani értékesítések maximalizálása érdekében, és árképzési döntéseiket havonta hozzák meg.
A vállalat közleményében kijelentette, hogy a tervezett vámok „túlzóak”, és akadályozzák Európa zöld átállását.
A vámtarifák melletti szavazáson tíz EU-tagállam voksolt igennel, öt ellene szavazott, míg tizenkettő tartózkodott – közölték uniós források. Németország ellenezte az intézkedést.
A Volkswagen csoporthoz tartozó Seat az uniós vámokat „büntető jellegűnek” nevezte. Közleményük szerint a Kínában gyártott Cupra Tavascan EV modell jövője „veszélyben van,” de azon dolgoznak, hogy a további vámok ne befolyásolják a jármű árát. A Tavascan ára 2024-ben változatlan marad minden szállítás esetében.
A kínai BYD, amely az elektromos autók piacán jelentős szereplő, szintén nem tervezi áremelést Olaszországban az év végéig – nyilatkozta egy forrás a Reutersnek.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!