Jelentős mérföldkövet ért el a Tesla a 4680-as cellák gyártásában

0

Amikor 2020 őszén Elon Musk bedobta a később csak 4680-as cellaként elhíresült újdonságot, a szakértők és a Tesla rajongói is elismerően csettintettek, hiszen az új akkucella a jelenleg is használatos lítium-alapú technológiára épül. Azaz, nem egy kísérleti állapotban lévő akkumulátor, illetve számtalan jó tulajdonsága is ismert.

A Tesla még a 2020-as Battery Day alkalmával prezentálta a 4680-as akkumulátorcellát, mint az első olyan cella, amit az alapoktól kezdve gondoltak újra a Tesla mérnökei. Ekkor Musk és csapata azt állította, hogy az új kialakítással több mint 50 százalékkal csökkenhetnek az akkumulátor előállítási költségei. A cella a 4680-as nevezéktant kapta, tekintve, hogy 46 mm a henger átmérője és 80 mm a magassága. Korábban mások is próbálkoztak hasonló méretekkel, ám a probléma mindig ugyanaz volt: a hőmérséklet megemelkedés a cellán belül, köszönhetően a belső ellenállásnak. Nos, a Tesla viszont azért Tesla, mert végül megoldotta ezt a problémát. A végeredmény pedig egy olyan cella lett, aminek segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képessége a 4680-as cellának pedig ötszörös lett.

A Tesla sosem titkolta, hogy a tömeges méretű gyártásig számos problémát kell megoldaniuk, ám azért az évek alatt szép lassan eljutott a gyártás a több milliós darabszámig. Legutóbb tavaly októberben jelentkezett ezen a téren a vállalat, amikor is büszkén jelentették be a húszmilliomodik legyártott 4680-as cellájukat. Nem rossz adat ez egy teljesen újra gondolt cella megszületése esetében, ám úgy tűnik, hogy a Teslának sikerült végre megugrania az összes akadályt, hiszen néhány napja már arról számoltak be az X-en, hogy megvan a 100 millió legyártott darabszám. Júniusban még csak 50 milliónál jártak, vagyis pár hónap alatt legyártották azt a mennyiséget, amit közel 3 év alatt produkáltak eddig.

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy a Tesla ma már napi 495 000 darab 4680-as cellát képes gyártani, az első 50 millió legyártásához 29 hónap kellett, míg másik 50 millióhoz már csak három hónap. Talán ennek a sikernek tudható be, hogy a Semi kamionok is elkezdtek megjelenni a gyárudvaron.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!