Új gyárában gyártja már a Volvo CE az elektromos rakodógépeit

0

A Volvo CE egy új, korszerű gyártóüzemet avatott fel az elektromos rakodógépek gyártásának támogatására a svédországi, arvikai üzemében.

Az elektromos meghajtású munkagépek ma még nincsenek olyan számban elterjedve, mint belsőégésű motorral szerelt társaik. Ebben persze leginkább a ma még magasabb felárral beszerezhetőség a fő probléma. Na és persze az sem árthat a terjedésnek, ha minél több helyen gyártanák ezeket a munkagépeket.

A magasabb ár egy idővel saját magát fogja legyőzni, ahogyan az elektromos személyautók esetében is történik jelenleg. A gyártás már más téma, ott muszáj a gyártóknak pénzt invesztálni a folyamatokba, leginkább üzembővítések, vagy új gyárak építése formájában. Előbbi mellett döntött az elektromos munkagépek egyik piacvezetője, a Volvo CE. A svéd márka több divízióból áll, ezek egyike a CE, a Construction Equipment divízió, ahol kifejezetten munkagépek tervezése és építése zajlik, na és természetesen a gyártás.

A Volvo CE most ezen a területen kíván lépni egy újabb jelentős mértékű szintet azzal, hogy a svédországi Arvika melletti, már jelenleg is működő üzemüket egy új részleggel bővítették, ahol kizárólag elektromos munkagépek készülnek, egészen pontosan kerekes rakodók. Az üzem átadása és nyitóünnepsége a napokban történt. A továbbfejlesztett Volvo gyártóüzemet Fülöp herceg, a svéd királyi család tagja és a telephely helyszínéül szolgáló Värmland hercege is meglátogatta.

Az új létesítmény a már közepes és nagy méretű gumikerekes rakodógépeket gyártó Arvika telephely legújabb bővítése. Az új létesítmény kb. 1500 négyzetméter és kevesebb, mint egy év alatt épült meg, 2023-ban 65 millió svéd korona (6,3 millió dollár) befektetést követően.

„Ez az új létesítmény egy fenntartható megoldásokra épülő jövő inspirációja” – magyarázza Melker Jernberg, a Volvo CE vezetője. „Büszkék vagyunk arra, hogy élen járunk az ipar változásában nagyszabású beruházásokkal, nemcsak itt Arvikában, hanem szerte a világon, amelyek támogatják a villamosítás irányába történő átalakulást. Együtt közelebb kerülünk a fosszilis anyagoktól mentes gépekhez.”

A Volvo az új bővítése annak a célkitűzésnek az elérésére tett újabb lépés, amelynek célja a vállalat belső éghajlati lábnyomának 350 tonna szén-dioxid-kibocsátással történő csökkentése. Az új üzemrésszel jelentősen csökkenthető a Volvo CE elektromos munkagépei iránti várakozási idő.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!