Elindult a kínai elektromos szuperautó, a Yangwang U9 gyártása

0

A BYD készül leszállítani első elektromos szuperautóját, a Yangwang U9-et. Mint az első kínai autógyártó, amely nagyszabású tesztelést végzett Németország híres Nürburgring pályáján, a BYD kijelentette: „Itt az ideje, hogy Kína szuperautói komolyan vegyék magukat.”

A kínai BYD portfóliója egy igen széles spektrumot képes lefedni és akkor még nem beszéltünk a számtalan almárkáról, melyek szintén arra hivatottak, hogy minden leendő vásárló megtalálja a neki tetsző autót. Ilyen BYD-almárka a Yangwang is, melyet a gyártó a legfelső polcok egyikére pozicionál. Legutóbbi modelljük a Yangwang U9, melyet idén februárban mutattak be és olyan márkák mellé kíván felsorakozni, mint a Ferrari, vagy éppen a Lamborghini.

A BYD szerint az új Yangwang szuperautó „a tisztán elektromos korszak legerősebb szuperautója, amely meghaladja a V12-es motor teljesítményét”, illetve „megnyitja a tisztán elektromos szuperautók korszakát”.

Ez utóbbi bár igen hangzatos állítás, azért ne feledkezzünk meg olyan nevekről ebben a témában, mint a horvát Rimac, akik már évekkel ezelőtt igen komoly autókat tettek le ebben a kategóriában az asztalra. A négy villanymotorral hajtott Yangwang U9 1287 LE-t (960 kW) és 1680 Nm forgatónyomatékot kínál, amivel 2,36 mp alatt tudja a kasztnit 100 km/h sebességre gyorsítani. A 4966 mm hosszú, 2029 mm széles és 1295 mm magas, a Yangwang U9 nagyjából akkora, mint a Lamborghini Aventador.

A Yangwang U9 gyomrában egy 80 kWh kapacitású akkupakk kapott helyet, amivel az autó 410 km-t képes megtenni a BYD szerint. Azonban ez a szám az eléggé megengedő CLTC szabvány szerint lett megállapítva, ha a közel 1300 lóerővel elkezd az ember játszani, vélhetően jóval kevesebb lesz a megtehető hatótáv. Az utastér megalkotásakor is a legmodernebb technológiák elérhetősége volt a szempont, hiszen a vezető előtt egy 10,25, míg a műszerfal közepén egy 12,3 colos kijelző terpeszkedik majd.

Akik az év eleji premier óta előrendelték az autót, kezdhetnek örülni, hiszen a gyártás elindult. Ám a garázsokba majd csak jövőre kerülhetnek az első darabok.

Addig is BYD keményen tesztel, aminek eredménye az is, hogy nyáron a híres  Nürburgringen kínozták meg az autót, hogy semmi panasz ne legyen az U9-re, mire a kiszállítások elindulnak.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!