Törökországban is elektromos autógyárat épít a BYD

0

A BYD megállapodást kötött a török kormánnyal egy elektromos autók és plug-in hibridek gyártóüzemének építéséről. Az üzem évente 150 ezer járművet fog tudni gyártani, és 2026 végén kezdi meg működését. Magyarország után ez lesz a BYD második gyára Európában.

Nagy kérdése az EU és a Kína közötti kereskedelmi kapcsolatoknak, hogy a nemrég bevezetett büntetővámok az elektromos autók kapcsán végül megmaradnak-e. Az ilyen intézkedések hosszú távon egyik félnek sem válik hasznára, főleg az autóipar kapcsán igaz ez, hiszen az európai gyártók bevételeinek igen jelentős része, jellemzően minimum a harmada Kínából érkezik. Ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen kimenetele lesz ennek az adok-kapoknak.

Persze a kínai gyártók is drágábban adhatják majd itt a termékeiket, melyekkel kevésbé lesznek versenyképesek, ám a BYD sokak szerint nem igazán fogja megérezni ezt, hiszen számítások szerint még a vámmal együtt is nyereséget tud produkálni az európai eladásai után. Persze a sok pénznél a még több pénz tud jobb lenni, vagyis a minél nagyobb bevétel. Ezt pedig a BYD úgy tudja kikerülni, ha Európában gyártja elektromos autóit. Ez már megoldott kérdésnek tűnt eddig a szegedi gyár megépítésének bejelentésével, ám a BYD nem állt meg itt, ami jól mutatja, hogy a kontinensen komoly terveik vannak.

Épülni fog ugyanis egy másik európai BYD gyár is, méghozzá Törökországban. A BYD nemrég megállapodást írt alá a török ​​kormánnyal egy ilyen gyár megépítéséről. Az üzemben évente 150 ezer jármű gyártása valósul majd meg és 2026 végén kezdi meg működését. Magyarország után ez lesz a második BYD gyár Európában. A török ​​Ipari és Technológiai Minisztérium tájékoztatása szerint mindkét fél hétfőn írta alá a megállapodást Recep Tayyip Erdogan török ​​elnök jelenlétében. A BYD körülbelül egymilliárd dollárt (körülbelül 920 millió eurót) fektet be Törökországban egy közel 5000 munkahelyet biztosító gyártóüzem felépítésére. A gyártás mellett kutatás és fejlesztés is lesz ott.

Egyelőre nem hivatalos, hogy pontosan hol épül az üzem. A Yeni Safak kormánypárti török ​​lap azonban azt állítja, hogy a BYD Manisa tartományban (Izmir kikötővárostól északra) kijelölt területet a helyszín számára. Állítólag a Volkswagen is érdeklődött néhány éve a terület iránt. Törökország vonzó piac, mivel alacsony a munkaerőköltség, illetve a politika is kedvez a kínai törekvésekkel való megbarátkozásnak. Ankara például pénteken bejelentette, hogy visszavonja azt a tervét, hogy további 40 százalékos vámot vessen ki minden Kínából érkező járműre, mert befektetéseket akar ösztönözni.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!