A Mercedes-Benz törekvéseit az elektromos átállás kapcsán nem érheti kritika, ennek ellenére a csillagos márkának sem jönnek azok az értékesítési számok, melyekkel terveztek a fejlesztések megtérülése kapcsán. 2021-ben még úgy számot a Mercedes vezetősége, hogy 2025-re az elektromos járművek, köztük a hibridek eladásai akár az 50 százalékát is elérhetik majd, ami a dolgok jelen állás aszerint álom marad. Mindez jó esetben is legkorábban 2030 körül teljesülhet.
A 2030 egyébként a bűvös évszám szinte az összes nagy európai autógyártó esetében, ugyanis néhány éve még ekkora jósolták azt az évet, amikor a belsőégésű motor eltűnik a kínálatukból. Azonban a Mercedes-Benz esete nem egyedi. Sok más autógyártó is azzal küzd, hogy most épp lecsengőben vannak az értékesítések és nem tudni, mikor lesznek megint felszálló ágban. Pedig a gyártás tekintetében is mostanra jutott el a Mercedes-Benz oda, hogy rövid időn belül ki tudja elégíteni a vásárlói igényeket. Ám több beszállító is megerősítette, hogy a rendelkezésre álló kapacitást nem tudja a gyártó kihasználni, mert nincs elég vásárló, aki megvenné a jelenleg legyártható autómennyiséget.
Ezt nyilván tudja és látja a Mercedes döntéshozó testülete is. Néhány hónapja már terjed az a pletyka, hogy a Mercedes-Benz nem zárkózik el a hibrid technológiától, és a belsőégésű motor életben tartják Európában is, legalább az évtized végéig. Ezt a szóbeszédet erősítette meg most Ola Källenius is a német Wirtschaftswoche magazinnak adott interjújában. Ebben azt olvashatjuk, hogy egyrészt megmarad a belsőégésű motor Európában is nagyjából az évtized végéig. Sőt! Ahogy azt teszik a konkurensek, a csillagos márka is tovább fejleszti ezen erőforrásokat a versenyhelyzet fenntartása, és az Euro7 reguláció miatt leginkább.
„Minden belsőégésű motorunk és azok kombinációja meg fog felelni az olyan új előírásoknak, mint az EU7 vagy Kína 7, hogy biztosítsák, hogy a motorok mindig a legmagasabb technológiai szinten legyenek. Ennek ellenére a Mercedes kitart az elektromos autókba való befektetései mellett.” – mondja Källenius.
A tisztán elektromos kínálatukat sem engedik el természetesen, bolondok is lennének az eddig befektetett milliárdokat elpazarolni. A vállalat a következő években párhuzamosan fogja vinni a BEV és a PHEV vonalat. Az akkumulátorcella-gyárak építésének terve is érvényben marad: „Összesen még nyolc gigagyárra vagy 200 gigawattórás akkumulátorkapacitásra lesz szükségünk.” Ami változott, az a megépítések tervezett időpontja.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!