Onvo L60 néven jön Kínából a Tesla Model Y verő elektromos autó

0

A NIO egy új almárkát vezetett be Kínában Le Dao néven, ami nemzetközi szinten Onvo néven fog megjelenni. Az Onvo márka célja, hogy olyan tisztán elektromos autókat kínálhasson, melyek megfizethetőbbek, mint az anyavállalat NIO modelljei. Ennek első példánya az Onvo L60 közepes méretű SUV.

Lassan, de biztosan a kínai NIO is építgeti a maga almárkáit, melyek elsődleges célja a NIO értékeit átültetni az elérhetőbb árkategóriájú elektromos autókba. Szó se róla, az ígéret igen jól hangzik, hiszen a NIO a kezdetek óta a jobb minőségű anyagokkal, akkumulátorokkal és az igényes összeszereléssel operál. Éppen ezért lesz érdemes figyelemmel kísérni azt, hogy ezeket az ismérveket miként tudják majd átültetni az alacsonyabb árú elektromos autókba.

Ezen törekvés megformálója a már korábban bemutatott két almárka lesz, ezek az Alpin és az Onvo. Ez utóbbi esetében végre konkrétumokkal is tudunk szolgálni. Ugyanis a napokban bemutatkozott az első Onvo (Kínában Le Dao) elektromos autó, az L60, ami egy közepes méretű crossover.

Az Onvo márka célja, hogy elérhetőbb árszinten high-tech elektromos járműveket állítson elő. A 219 900 jüantól induló Onvo L60 nem olcsó, de lényegesen megfizethetőbb, mint a legközelebbi riválisa, a Tesla Model Y, amelynek ára 249 900 jüannál kezdődik.

Az Onvo L60 kiszállítások szeptemberben indulnak. A Tesla Model Y említése nem véletlen, hiszen a márka a saját bevallása szerint is rögtön a kategória csúcstartójára, pontosabban az arra szemet vető vásárlókra fókuszálna. A NIO még nem hozta nyilvánosságra az L60 összes tulajdonságát, de azért jó pár adat ismertté vált.

Az Onvo L60 egy 900 voltos platformra épül, illetve 75 kWh, 100 kWh és 150 kWh kapacitású akkumulátorokkal lesz elérhető, amelyek 555 km-t, 730 km-t, illetve több mint 1000 km-t tesznek lehetővé teljes feltöltéssel. Ezen adatok a CLTC szabvány szerinti adatok, így azért a valós hatótáv ennél kisebbre taksálható.

Ha már akkupakk és NIO, akkor két jó hír is van az Onvo és az L60 kapcsán is: a márka minden modellje, így az L60 is kompatibilis lesz a NIO akkucserehálózatával, illetve az L60 esetében is elérhető lesz a 150 kWh kapacitású akkupakk, amibe már félszilárdtest akkucellák is beépítésre kerültek. Az akkucserehálózat használatának feltétele az, hogy az autót eleve bérlehető akkuval kell megvásárolni (BaaS – Battery a sas Service), ám így az alapár is jóval kevesebb lesz, mint saját akkuval.

Továbbá a NIO azt állítja, hogy az L60 fog a legalacsonyabb energiafogyasztással rendelkezni a szegmensében, ami 12,1 kWh/100km. A rivális Model Y esetében ez 12,5 kWh. A teljes specifikációs listára, az árakra, illetve a kiszállítás időpontjára egyelőre még várni kell. Azt viszont érdemes észben tartani, hogy Európában is megjelenik az Onvo L60 elektromos autó.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!