Egy időben rendszeren felbukkanó téma volt az akkucsere, mint megoldás a hosszú töltési idők eltüntetésére. Azonban pár évvel ezelőttig szinte mindenki (a Tesla is) azt gondolta, hogy ez technikailag nem lehetséges, túl sok a nehezítő tényező. Aztán a semmiből berobban a NIO nevű ismeretlen kínai startup cég és azt mondta, megcsinálta, megvan a működő kivitelezése a dolognak.
Akkor még az egész világ egy lesajnáló mosolyt tudott csak reagálni a hírre, azonban az évek múlásával a egyrészt a NIO, másrészt az általuk megálmodott akkucsere-hálózat is elég szép szintre fejlődött. A már harmadik generációnál tartó akkucsereállomásuk és az összes korábbi változat együtt nemrég egy igen jelentős mérföldkövet ünnepelhetett: elérték a 30 millió sikeresen lebonyolított akkucserét. Az ünneplés egy élőben közvetített streamen keresztül volt követhető.
Itt olyan érdekességek is elhangzottak, mint például az a tény, hogy a NIO-nak négy évbe telt, hogy elérje a 10 millió akkucserét, majd mindössze kilenc hónapba, hogy megduplázza ezt a számot. Innen már a NIO-nak mindössze hat hónap kellett, hogy elérje el a 30 milliós határt.
Ilyen növekedés mellett érdekes lesz megnézni azt, hogy a 40 milliós határt mikor éri el a NIO, főleg annak fényében, hogy már Európában is megjelent a technológia, ráadásul a szükséges infrastruktúra elemeit Magyarországon (Biatorbágy) gyártja a NIO, egy saját üzemben. A saját hálózat üzemeltetésén túl pedig már partnerek is vannak a NIO mellett, Európában elsőként a MER vagy a SHELL, ami Németország egyik legismertebb töltőüzemeltetője.
A múlt héten, a nemzeti ünnepen Kínában a NIO rekordszámú, 78 233 akkumulátorcsere szolgáltatást hajtott végre, ami jól mutatja, hogy mennyire népszerű ez a szolgáltatás.
A NIO Power alelnöke, Shen Fei szerint is az akkumulátorcsere lehet az egyik győztes a töltési idő lefaragásáért futott versenyben, hiszen ez egy kiváló megoldás lehet az úton lévő elektromos járművek számára a hosszú távú megmozdulásokra, mivel folyamat sokkal gyorsabb, mint egy töltőnél várakozni. A jövőre nézve a NIO legalább 2300 csereállomásra kívánja felduzzasztani kínai hálózatának tagjait, ebben segítség lesz az idei évre tervezett 1000 új állomás megépítésének ténye.