A platform az egyik legfontosabb alkotóeleme egy elektromos autónak, hiszen ezáltal olyan mutatókat lehet fokozatosan lejjebb vinni, mint a gyártási költségek. Éppen ezért az összes nagy gyártó folyamatosan azon dolgozik, hogy olyan platformokat mutathassanak be, melyek minél szélesebb skáláját be tudják fogadni az aktuális elektromos portfóliónak.
A Mercedes-Benz 2021-ben egy igen alapos újragondolás keretein belül alakított ki egy új padlólemez családot, MB.EA, AMG.EA és VAN.EA néven. A nevezéktan a rövidítésben az alábbi: Mercedes-Benz Electric Architecture. Ezekből a középső a csúcsteljesítményre tervezett elektromos autók alapja, míg utóbbi az elektromos furgonok és könnyű haszongépjárműveknek ad alapot.
Az MB.EA a személyautós üzletágnak lesz a segítségére, ennek megfelelően ennek több ága is kialakításra került az utóbbi években: MB.EA-Medium és MB.EA-Large. Előbbi leginkább a kisebb elektromos autók alapja, míg az MB.EA-Large már a jóval komolyabb tudású és méretű elektromos modellek alapja lesz. Vagyis lehet a jövőben.
Azonban a Handelsblatt legújabb cikke szerint sajnos itt most jelentős visszavágások várhatók a fejlesztések és a pénzügy terén, amit a gyártó az elektromos modellek iránti csökkenő érdeklődéssel támaszt alá. MB.EA-Large padlólemez helyett a jelenleg is használatban lévő EVA2 architektúrát tartják továbbra is életben. Az EVA2 az a 400 V-os platform, amelyre az EQE és az EQS sorozat is megépült.
A Handelsblatt szerint az MB.EA-Large platform feltételezett fejlesztési leállítása a Mercedes-Benz egy nagyobb stratégiai átalakítás része. A fentebb említett pangás az e-autók piacán ma már az olyan gyártókat is villamosítási stratégiájuk átgondolására kényszeríti, mint a Mercedes-Benz.
A helyzetet kezdik komolyan venni ezek a gyártók is, így a Mercedes is kezd átállni arra az irányra, hogy plug-in hibridekkel gerjessze a pangó keresletet. Ezért az ezek befogadására alkalmas technológiákat fejlesztik inkább, az olyan kétséges bevételt generáló termékek helyett, mint az MB.EA-Large. A múlt szerdai éves közgyűlésen Ola Källenius a következőt nyilatkozta:
„A következő években mindkét technológia jelen lesz: elektromos autók és ultra-modern, villamos rásegítésű belsőégésű hajtásláncok…. Stratégiai szempontból a Mercedes a nulla károsanyag-kibocsátásra összpontosít, ez kétségtelen. Azonban az átállás a vártnál tovább tarthat.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!