Megawattos töltővel töltötték a Mercedes-Benz legújabb kamionját

0

A Mercedes-Benz Trucks fejlesztői először töltötték fel a legújabb, és legmodernebb eActros 600 elektromos kamion prototípusát egy megawatt (MW) teljesítménnyel. 

Az utóbbi években sokan fanyalgással és rengeteg fenntartással nézték az akkumulátor-alapú elektromos kamionok megjelenését, de ezek köszönik szépen jól megvannak. Az ilyen kamionokban lévő technológia folyamatosan fejlődik és a már korábban bemutatott típusok is folyamatosan haladnak a mindennapi életben megszerezhető tapasztalatok felé. Az elektromos kamionok egyik szakértője, a Mercedes-Benz is így van ezzel az eActros 600 kapcsán, ami a vállalat egyik legkomolyabb elektromos kamionja.

2023. október 10-én, Hamburg déli részén, a Mercedes-Benz bemutatta a távolsági fuvarozásra tervezett, sorozatgyártásra kész, 100 százalékban elektromos meghajtású tehergépjárművét, a Mercedes-Benz eActros 600-at. A nagy teherbírású elektromos jármű a gyártó tervei szerint új alapokra fekteti a közúti teherszállítást; technológia, fenntarthatóság, dizájn és nyereségesség terén is az e-flottakezelők számára.

A 600-as modelljelzés a jármű több, mint 600 kilowattórás nagy akkumulátor kapacitásából ered. A Mercedes-Benz saját fejlesztésű, különösen hatékony elektromos meghajtó tengelye pedig lehetővé teszi a tisztán elektromos teherautónak, hogy akár 500 kilométeres hatótávolságot érjen el töltés nélkül. Ez azt jelenti, hogy a Mercedes-Benz eActros 600 naponta akár 1000 kilométer megtételére is képes lesz a jogszabályban előírt vezetői pihenőidők alatt végzett köztes töltésekkel – még megawatt-töltés nélkül is.

Az érdekes rész viszont innen indul, az óránként 1 megawatt teljesítményű töltéssel, amivel az olyan gigászi akkupakkok is jól használhatók lesznek, mint az eActros 600 kWh-s egysége. A Mercedes-Benz Trucks fejlesztői ugyanis a napokban töltötték fel az eActros 600 prototípusát 1 megawatt teljesítménnyel, a vállalat németországi Wörth am Rheinben található fejlesztési és tesztközpontjában egy ilyen kapacitásra kifejlesztett töltőállomáson.

A sajtóanyagban megismerhető dolgokon túl a vállalat nem igazán közölt további infókat a a töltési folyamatról. Továbbra sem világos, hogy az eActros 600 prototípusa mondjuk mennyi ideig lógott a töltőn, vagy éppen milyen ennek a hatalmas akkupakknak a töltési karakterisztikája, de nincs információ a töltő hardveréről sem. A mellékelt sajtófotókon csak hátulról látható a töltőállomás. Az elektromos kérdésre a cég szóvivője csak annyit mondott, hogy a ezzel a metódussal az akkumulátor körülbelül 30 perc alatt töltődik fel 20-ról 80 százalékra, ám „versenyjogi okokból” további részleteket jelenleg nem tudunk közölni.

Az első sikeres megawattos töltési teszt e-teherautónkkal óriási előrelépést jelent” – mondja Peter Ziegler, a Mercedes-Benz Trucks E-Charging Components részlegének vezetője. „Az iparágon belül a 700 kilowatt feletti töltőkapacitást már MCS-töltésként emlegetik. Tisztában vagyunk azonban annak fontosságával, hogy ügyfeleink az eActros 600-at teljes 1000 kilowatttal tölthessék fel, és így részesülhessenek a rövid töltési időkből, nagy hatótávolság mellett. Jelenleg teljes sebességgel azon dolgozunk, hogy az eActros 600-unkban található MCS technológiát sorozatérettségre vigyük.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!