Ez lesz a VW csoport első, sorozatgyártott kis elektromos autója

0

2025 végén kezdődik meg Spanyolországban a Cupra Raval elektromos autójának a gyártása, ami az első lesz a Volkswagen-csoport városi kis elektromos autók sorában.

A spanyol autóipar hamarosan újra tündökölhet, hiszen a Stellantis és a Volkswagen is azt tervezi, hogy itt fogja gyártani elektromos kisautóit, melyek az elmúlt évek egyik legnagyobb dobása lehet. Hiszen áruk és az ehhez társuló tudás is ma már egy olyan képletet ad ki, ami nagyon megdobhatja a jelenleg épp stagnáló eladásokat.

A Volkswagen szempontjából elmondható, hogy egyrészt Spanyolországban fog megépülni a német autógyártó harmadik számú nagy európai akkugyára, egészen pontosan a kelet-spanyolországi Valencia tartományban, Saguntban, évi 40 GWh kapacitással. Sokan a Martorell melletti üzem bővülésében bíztak, ám úgy tűnik, hogy egy teljesen új helyszínt választott a Volkswagen. Ám Martorell dolgozóinak sem kell búslakodniuk, hiszen munka nekik is jut bőven, ugyanis az igencsak kedvező árunak elhintett ID. 2all ötajtós elektromos autót itt fogja gyártatni a VW-Csoport.

A Seat nagyon komoly pénzügyi növekedést tudott prezentálni, ami természetesen rengeteg lehetőséget biztosít majd a növekedésre és a fejlesztésekre is. A vállalat tavaly bejelentette, hogy hárommilliárd eurót fektet be a Barcelona melletti martorelli gyár átalakításába, hogy ott 2025-ben megkezdődjön a nemrég koncepcióként bemutatott VW ID.2all, valamint a Cupra logós változatának a gyártása. Egészen pontosan a Cupra Raval városi elektromos autó gyártása. Továbbá egy olyan csarnok is épül majd Martorellben, ahol a kész cellák alakulnak át akkupakkokká, melyeket rögtön be is tudnak majd építeni az itt készülő autókba. A cellák a Valencia melletti Saguntban található Volkswagen akkumulátorgyárból származnak.

A Volkswagen 2025 és 2030 között összesen hárommillió teljesen elektromos kisautó gyártását tervezi spanyolországi martorell-i és pamplonai gyáraiban. Az előbbiben készülő VW ID.2 gyártása 2026 elején indul a próbaüzemmel, míg májustól ha minden jól meg kezdődhet a sorozatgyártás. A kapacitásról nincs információ, de a fentebb említett akkupakkszerelde kapacitását napi 1400 darabra tervezik, melyeket egyébként egy 600 m hosszú szalagon juttatnak el az autókat készre szerelő csarnokba. Ebből azért már belőhető, hogy milyen mennyiségre készül itt a Seat.

„Három évvel ezelőtt nagy ígéretet tettünk: villamosítjuk a SEAT SA-t és Spanyolországot elektromos kerekekre állítjuk. Ez idő alatt keményen dolgoztunk, hogy ezt a célt valóra váltsuk, és az új akkumulátor-összeszerelő üzem a legjobb bizonyíték arra, hogy jó úton haladunk. Teljesítjük beruházásainkat, új elektromos autók létrehozását és a gyárak fejlesztését.” – Wayne Griffiths, a Seat és a Cupra vezérigazgatója.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!