Alacsonyabb áron és nagyobb hatótávval jön a BYD új Blade akkuja

0

Várhatóan még ebben az évben piacra dobja következő generációs Blade akkumulátorát a kínai BYD. A BYD legújabb akkumulátora nagyobb hatótávolsággal és alacsonyabb áron debütál.

Amikor 2020-ban bemutatkozott a BYD saját fejlesztésű Blade akkumulátora, akkor egy új fejezet kezdődött a gyártó életében, hiszen az LFP kémiára épülő akkucella alapjaiban változtatta meg a BYD lehetőségeit. A leginkább egy hosszúkás téglalapra hajazó forma (innen a blade, vagyis penge elnevezés is) számos előnnyel bír, amiről lassan 4 éves pályafutása alatt sem lehetett rosszat hallani. Már a bemutatkozásakor is 3000 töltési ciklus és 1,2 millió megtehető kilométerről beszélt a BYD és nagyon úgy tűnik, hogy ezek az értékek kisebb-nagyobb hibahatárral, de simán hozhatók.

Az évek peregnek, a Blade cellák pedig folyamatosan készülnek a BYD gyáraiban. Hogy mik igazak az első generációs Blade akkumulátorok specifikációiból, már ami a tartósságot illeti, az majd kiderül. Nem véletlenül említettem első generációs jelleget, ugyanis kínai médiumok szerint a BYD már nagy erőkkel dolgozik a második generáción, a munka pedig annyira jól halad, hogy még idén be is mutatkozhat hivatalosan az újdonság.

Erről az új Blade celláról még semmit nem tudni hivatalosan, ám azt már most biztosra veszik a kínai médiumok, hogy az első generáció energiasűrűségét (150 kWh/kg) jócskán sikerült meghaladni, és a második generáció esetében már 190 kWh/kg lesz a vonatkozó tömeg. Ne feledjük, hogy ez egy LFP akkucella, így ez az érték is már kiválónak mondható, illetve a BYD bizonyára beépíti majd az elmúlt évek minden tapasztalatát és fejlesztését a második generációba. Így egy nagyon izgalmas és sok lehetőséget kínáló akkucella valósulhat meg, amivel végső soron minden olyan gyártó nyer, melyek most is az első generációs Blade cellákat is használják (pld.: Tesla, Ford, Kia, Hyundai, Toyota)

1. generációs BYD Blade cellák

Amit még jó eséllyel várhatunk az újdonságtól, arról a BYD vezérigazgatója Wang Chuanfu beszélt. Egy kisebb méretű és könnyebb cellát várhatunk, minimum olyan tartóssági mutatókkal, mint az első generációs cellák esetében. Ez végső soron csökkenti majd az e-autók fogyasztását is, így még nagyobb lesz az ilyen cellákkal szerelt autók hatótávja. Kínai médiumok szerint az új Blade akkumulátorokkal szerelt autók CLTC hatótávja akár 1000 km is lehet. A részletekkel állítólag idén augusztusban ismerkedhetünk majd meg.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!