A Volvo Cars globális tisztán elektromos eladásai márciusban 43%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest – viszik, mint a cukrot.
A Volvo személyautós üzletága, a Volvo Cars igen szép növekedést láthat azon az úton, amin elindultak pár éve. 2021-ben történt a nagy váltás, és a Volvo volt az első olyan autómárka, aki bejelentette, hogy nem, hogy csak a dízeleket, de az összes belsőégésű motort száműzi a kínálatából néhány éven belül és nem csak az európai portfólióból. Ezt komolyan is gondolta a Volvo Cars, hiszen március végén gördült le az utolsó tisztán belsőégésű motorral szerelt Volvo a gyártósorról, ami egy dízel XC90 volt.
A svédek tehát haladnak előre az úton, amit kijelöltek maguknak és vélhetően tényleg el tudják érni 2030-ra azt, hogy a belsőégésű motor semmilyen formában ne legyen jelen a kínálatukban. Addig is a Volvo serényen dolgozik is az ügyön, és ma már 5 tisztán elektromos autóval rendelkeznek (EX30, C40, XC40, EX90, EM90) a számtalan PHEV modell mellett, így jó úton haladnak afelé, amit elterveztek. A Volvo elektromos autóinak értékesítése tavaly 109 százalékkal nőtt az Egyesült Államokban, 90 százalékkal Európában és 36 százalékkal Kínában.
Az idei év igen kellemesnek ígérkezik az elektromos portfolió növekedése szempontjából, hiszen megérkeztek a Volvo Cars márciusi eredménye, benne az elektromos modelleké. Ezen a területen a márka jelentős növekedést ért el a 2023 márciusi adatokhoz képest. A Volvo sajtóanyaga szerint a tisztán elektromos (BEV) és hibrid (PHEV) modellekből álló kínálat 24 százalékkal tudott növekedni tavaly márciushoz képest. Mindez 33 558 eladott autót eredményezett, ami a globálisan eladott autók 42 százalékát teszi ki. Az eladott elektromos autók közül 18 021 volt – a 2023 márciusi 12 621-hez képest – tisztán elektromos. A maradék darabszámot a PHEV hajtáslánc vitte el.
A tisztán elektromos autók tekintetében Európa adja a legnagyobb növekedést, itt 66 százalékos ennek mértéke, ami 8995 darab BEV Volvót jelent kontinensünkön. A villamosított autók eladása az összes Európában eladott autójuk 63 százalékát tette ki idén márciusban. Az elektromos Volvo modellek eladása az Egyesült Államokban márciusban 25 százalékkal, Kínában 27 százalékkal nőttek.
A Volvo Cars vezérigazgatója bízik az elektromos járművek piacának „iszonyatos növekedésében”. Az autógyártó várakozásai szerint 2025-re az elektromos járművek adják eladási volumenének 50 százalékát és 2030-ra már csak elektromos járműveket fognak értékesíteni.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!