A Volkswagen ID.Buzz is kapott egy erősebb, GTX változatot

0

A Volkswagen az ID.3 és az ID.7 GTX verziója után, bemutatta az ID.Buzz erősebb, összkerékhajású GTX változatát.

Nem újdonság az elektromos Volkswagenek világából, hogy a teljesítményalapú adrenalinbombák sem halnak ki a belsőégésű motorok elhagyásával. A GTX jelölés mutatja mostantól azt, ha egy elektromos modellből további extra finomság szabadítható fel. Lassan az összes ID. modellből lesz ilyen GTX változat, a legújabb versenyző az alapból kedves kinézetű ID.BUZZ kisbusz lett.

A Volkswagen GTX esetében „a GT betűpáros hosszú ideje a vezetési élményt képviseli” – mondta 2021-ben Klaus Zellmer, a Volkswagen marketing és értékesítési vezetője. „Most az X építi a hidat a jövő mobilitása felé. A fenntarthatóság és a sportosság nem zárják ki, hanem intelligensen kiegészítik egymást.” Az X az összkerékhajtást is képviseli az ide tartozó elektromos autók esetében, hiszen az első tengelyre is beköltözik egy elektromos motor.

A kiegészítő motor néhány milliszekundum alatt intelligensen bekapcsolódik a hajtáslánc elemi közé, ha nagy teljesítményre, vagy különösen erős tapadásra van szükség. Továbbá a GTX kivitelekben aktiválható lesz egy úgynevezett „vontatási” (traction) mód is, amivel állandó jelleggel bekapcsolva tartható a második motor. A teljesítményen túl a tulajdonos számos formatervezési részletben gyönyörködhet, amik mind a GTX kivitel sportosságát hangsúlyozzák. Néhány napja csak, hogy az ID.3 és az ID.7 Tourer is megkapta a maga GTX változatát és most itt a következő jelölt, bemutatkozott a Volkswagen ID.Buzz GTX.

A sportos Buzz esetében 250 kW az elérhető rendszerteljesítmény. A hátsó tengelyen a márka új és jelentősen továbbfejlesztett APP550 e-motorja lakik (210 kW, 560 Nm), amit az első tengely aszinkron motorja egészíti ki, AKA150-es kódnéven, további 80 kW csúcsteljesítménnyel és 134 Nm nyomatékkal. A 0-100 km/h gyorsulás 6,5 mp alatt van meg, az alapból 19 (opciósan 21) colos kerekeken guruló ID.Buzz GTX esetében.

Az ID.Buzz GTX akkupakkja is a továbbfejlesztett 79 kWh-s kivitelű, ám csak a normál tengelytávú GTX-hez rendelhető, a hosszított tengelytávú ID.Buzz GTX esetében 86 kWh kapacitású az akkupakk. A DC töltési teljesítmény 185 kW a kisebb akku esetében, míg a 86 kWh-s egység 200 kW-al tölthető. A standard tengelytávval a vontatási kapacitás 1800 kilogrammra nő, ami 800 kilogrammal több, mint korábban. A hosszított tengelytávú ID.Buzz GTX 1600 kilogrammot tud vontatni.

Az értékesítések ezen év második felében indulnak, az előrendelés már nyáron elérhető lesz, árakat is majd csak később közöl a Volkswagen.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!