A nagyobb hatótáv érdekében jön a BYD legújabb platformja

0

Iparági értesülések szerint a BYD egy teljesen új generációs architektúrán dolgozik, ami a legújabb elektromos autóinak alapját adja. Így még idén megérkezhet az úgynevezett BYD 4.0 platform.

Egy jó és egyben költséghatékony elektromos autós kínálat alapja az ide tervezett platform, amire aztán számtalan modellt lehet felépíteni. Ez nagyban hozzájárul a költségek és a gyártási idő csökkentéséhez is. Illetve jó eséllyel azt is le lehet szűrni ezen fejlesztésekből, hogy egy adott gyártó mennyire gondolja komolyan a tisztán elektromos autók gyártását. A kínai BYD is alaposan megtervezte azt, hogy elektromos autóit mire alapozza, nem véletlenül tartanak ott, ahol.

Jelenleg az egyszerűen csak 3.0 néven futó platform az aktuális alap, ami egy 800 V-os rendszerfeszültségen működő architektúra és 2021 tavaszán mutatkozott be a nagyközönségnek. De olyan dolgok is már a rendszer részét képezik, mint a BYD saját fejlesztésű jármű-operációs rendszere (bővíthető, frissíthető és teljesen nyitott a fejlesztők számára).

Illetve érdemes tudni, hogy ezen platform esetében alapértelmezés a Blade akkumulátorcella. Ez adja az alapját a legtöbb, jelenleg is kapható BYD tisztán elektromos autónak, mint például az Atto 3, a Seagull, a Dolphin, vagy éppen a Seal. A BYD egyébként már 2010-ben bevezette az e-Platform 1.0-át, ami jól mutatja, hogy a márka igencsak régóta foglalkozik a témával. Érdemes látni, hogy a Nissan ebben az évben mutatta csak be a Leaf BEV-modelljét, illetve a Tesla még csak a színfalak mögött dolgozott az első Model S-en, amit 2012-ben mutattak be.

BYD 3.0 padlólemez

Hogy a következő evolúciós lépcsőfok mikor következik be a BYD életében, az jó kérdés. Kínai médiumok, köztük a CnEVPost tudni véli, hogy erősen rajta vannak a mérnökök az elvégzendő munkán, hogy a szerintük 4.0 néven érkező, következő generációs platform mielőbb bemutatkozhasson. A pörgős munka alapja az, hogy mint arról már többször tettem említést, idén erős mozgolódás várható a kínai e-autógyártók piacán. A kínai publikáció szerint az új platform, ami az e-Platform 4.0 nevet kaphatja még az idén bemutatkozhat. Továbbá a 36kr hírportál szerint a BYD még nagyobb hatótávolságra törekszik az új 4.0 platform fejlesztésével, nagyobb nyomást gyakorolva a belsőégésű járművek piacára.

Akik pedig a BYD plug-in hibrid rendszerére esküsznek, nekik is jó hírrel szolgált a kínai cikk. A 2008 óta bemutatott DM (Dual Mode) Hybrid padlólemez is megújul az idén, ami jelenleg a negyedik generációnál tart és 2021 óta alapja az összes hibrid BYD modellnek.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!