Az Egyesült Államokban szinte mindenről statisztikát vezetnek, vagy éppen készítenek. Ennek számos változata van, de számunkra talán a legérdekesebbek azon jellegű felmérések, ahol bizonyos autógyártók iránti elégedettséget, lojalitást mérik. Az utóbbi években az e-cars.hu is több ilyenről beszámolt, melyekben látható volt, hogy egy, vagy több elektromos autómárka hogyan szerepelt.
Talán nem lep meg senkit, ha amerikai felmérésről lévén szó, a Tesla dominanciája ütközik ki a többi gyártóval szemben, legyen az amerikai, vagy más országból származó. Az egyik ilyen legújabb tanulmány a S&P Global Mobility műhelyéből került ki, és az itt meghatározott szempontrendszer majdnem felénél a Tesla neve került be a megfelelő rubrikába. Elon Musk autómárkája immár egy évtizede uralja az észak-amerikai elektromos járművek piacát, és hihetetlen szintű márkahűséget élvez.
Bár ez a szilárd kitartás az utóbbi pár év tevékenysége kapcsán néhány helyen megkopott, illetve az egyre nagyobb verseny révén a kínálat is növekszik, azonban egyelőre úgy tűnik, hogy a Tesla továbbra is nagyon jó a témában. A S&P Global Mobility által a 2023-as naptári év során az Egyesült Államokban 12,6 millió új kiskereskedelmi jármű-regisztrációra vonatkozó új elemzés is azt mutatja, hogy a Tesla még mindig domináns a márkahűség terén.
A fenti képen látható táblázatban az elért eredmények láthatók, melyek szerint a Tesla az alábbi kategóriákban lett a legjobb:
- Általános érvényű lojalitás a márka iránt
- Etnikai piaci hűség
- Legtöbb új vásárló megszerzése
- Általános érvényű lojalitás az alternatív meghajtás terén
A legszebb az egészben az, hogy amennyiben egy márka neve mellett csillagozás látható, az azt jelzi, hogy az előző évben is ők nyerték meg a kategóriát, vagyis a Tesla minden kategóriában meg tudta tartani a tavalyi kiváló eredményét.
„A Tesla népszerűsége a BEV szektorban nagyban hozzásegítette a márkát az elért sikerekhez mind a hűség, mind az új vásárlók terén. 2023-ban a Tesla márka ismételt győzelmet aratott számos kategóriában, melyek alapja a rengeteg Model 3 és Model Y vásárló. A jelenlegi tulajdonosok, valamint a márka azon képessége, hogy sok egykori belsőégésű motoros-ügyfelet vonzzon a tisztán elektromos világba, együttesen járultak hozzá a Tesla többszörös sikeréhez, immár második éve egymás után.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!