Még nagyobb sebességre kapcsolt a BYD miután a tavalyi év negyedik negyedévében sikeresen átvette a Teslától a vezető helyet a legyártott tisztán elektromos autók darabszámának tekintetében.
Bár még csak február van, számtalan helyről hallani, hogy idén lesz a kínai elektromos autók terjedésének berobbanása, és aki eddig csak autógyártóként a vállát vonogatta, annak a következő években komoly gondokkal kell majd szembenéznie. Hiszen az átállás az elektromos meghajtásra néhány éven belül már nem kérdés. Csupán az a nagy kérdés, hogy mely gyártóknak marad hely ennél az asztalnál. Többek között erre készül a szintén kínai XPeng Motors is.
A BYD már elbúcsúzott a tisztán belsőégésű motorral hajtott járműveitől, azonban a hibrid technológiát egyelőre még meghagyta, mint egy alternatíva. Most viszont egy újabb hatalmas lépésre szánta el magát a kínai autógyártó, méghozzá árháborút hirdetett a belsőégésű autók ellen.
Az új BYD Qin Plus EV Honor Edition hétfői piacra dobása után a kínai e-autógyártó azt mondta, hogy „hivatalosan ezzel egy új korszak nyílik meg, ahol az elektromos autók ára alacsonyabb, mint az olajon alapuló társaiké”.
Mindezt arra alapozza a BYD, hogy az elsőség megszerzése után kőkeményen rá fognak menni az alacsonyabb áron legyártható, és így persze olcsóbban is árusítható tisztán elektromos autók gyártására. Ezzel a lépéssel pedig a kínaiak célja, hogy minél előbb le tudják faragni az e-autók árát a belsőégésű motorral szerelt járművek árszintjére.
Ennek első kézen fogható szüleménye a BYD Qin Plus EV Honor Edition jármű, amit még PHEV hajtással is meg lehet venni, akár 120 km NEDC tisztán elektromos hatótávval. Ennek az alapára 11 000 dollár.
A BYD Qin Plus EV tisztán elektromos változatát öt verzióban tudjuk megvásárolni, melyek ára 15 000 és 19 400 dollár között mozog. Felszereltségtől függően maximum 100 kW és 180 Nm nyomaték áll rendelkezésre, ami az energiát a választható 48, vagy 57,6 kWh-s akkupakkból tudja vételezni.
Ezekkel a BYD Qin Plus EV 420, vagy 510 km-es hatótávot tud megtenni, ami CLTC mérési metódussal van számolva, így illik a helyén kezelni ezeket a hatótávokat. Ennek ellenére ennyi pénzért ez egy nagyon ütős ajánlat. A milliós kérdés már csak az, hogy a BYD elhozza-e majd ezt az e-autót is Európába?
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!