Az Alfa Romeo története már több, mint 100 évre nyúlik vissza és bár sokszor voltak hullámvölgyek a márka életében, az olaszok köszönik szépen, de 1910 óta nagyon jól megvannak. Az Alfa szülővárosa Milánó, ami a márka logójában is visszaköszön. 1910-es megalkotása óta foglalja magában Milánó városának két meghatározó szimbólumát: a keresztet, amely a lombardiai főváros történelmi jelképe, és a kígyót, amely a Visconti nemesi család címerállata, egyben a város egyik legismertebb jelképe. A MILANO szó több mint hatvan éven át (1910 és 1972 között) szerepelt a logó alsó részében. 1918-ig az „A.L.F.A.” betűszó (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), majd 1919-től kezdődően az „ALFA ROMEO” név is helyet kapott a logóban.
Az Alfa Romeo ezért választotta otthonát, Milánót arra, hogy itt nyissa meg történetének új, izgalmas, merész fejezetét, amelyben a XXI. század feltételrendszere szerint értelmezi újra a sportosság fogalmát. Ennek szellemében már nagy erőkkel készül a márka az első elektromos autójuk, az Alfa Romeo Milano bemutatására, amit idén április 10-ére fog esni.
A Milano is arra az e-CMP padlólemezre fog megépülni, mint a Jeep Avanger, vélhetően az STLA Small elérhetősége még nem volt meg, amikor elkezdték megépíteni az elektromos Alfa modellt a mérnökök. Viszont ennek megfelelően a Milano is már a megnövelt, 54 kWh-s akkupakkot kapja majd meg, amivel WLTP szerint 400 km környéke autózható ki. Az elektromos motor is az újabb lesz már a Milano hátsó tengelyén, 115 kW teljesítménnyel. Az alapár valahol 40 000 euró környékén várható. Továbbá az Európán túli értékesítések elindulása nem várható, legalábbis az első időkben biztosan.
A specifikációk persze majd csak április 10 után fognak kiderülni, addig is az Alfa kiadót pár fotót a Milano álcázott prototípusáról, amin egy próbaút pillanatai lettek megörökítve, az azon résztvevő mérnökökkel, akik vélhetően az autón is dolgoznak. A csapat a „kiemelkedő dinamikára” összpontosít, konkrét beavatkozásokkal a felfüggesztést illetően.
Az Alfa Romeo célja, hogy a kategóriájában a legjobb menetdinamikát kínálja, ami a „közvetlen és rendkívül precíz kormánygeometrián” alapulna. Látszik tehát, hogy az Alfa nagyon oda akarja tenni magát az első elektromos modellje révén, hogy a Milano ne csak egy újabb autó legyen a Stellantis elektromos kínálatában.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!