Egyre közelebb a QuantumScape szilárdtest akkumulátora

0

Talán joggal állítható, hogy a QuantumScape vállalat áll ma legközelebb ahhoz, hogy ténylegesen nagy sorozatban előállítható, kifejezetten az autóipari igényekre szabott szilárdtest akkucellát dobjon piacra. Szó se róla, a QuantumScape-en kívül vannak mások is a versenypályán ebben a témában, de egyrészt tőlük hallani a folyamatos eredmények érkezését, illetve ott áll mögöttük a Volkswagen is, mint fő befektető. A német márka mérnökei pedig már egy ideje tesztelik az A0 néven futó akkucella prototípusát.

Persze jogos a kérdés, ha ennyire előre járnak, miért nem indul be már végre a gyártás. Az okok között leginkább a biztonság keresendő, ugyanis ez egy új, korábban sorozatban sose gyártott technológia, így nem mindegy, hogy milyen hírnevet szerez magának a vállalat a világban. Éppen ezért a QuantumScape inkább az alapos tesztelésekre megy rá első körben.

Az A0 néven futó prototípus tesztelése pedig be is fejeződött nemrég, aminek az eredményei bámulatosak. A németek PowerCo néven futó akkumulátoros divíziója hivatalos sajtóanyagjában tette közzé az eredményeket: a cella sikeresen teljesített több, mint 1000 töltési ciklust, aminek végén még mindig 95 százalékos állapotban maradt. Egy átlagosnak mondható 500-600 km-es WLTP hatótávú autó esetében a VW mérései szerint ez több, mint 500 000 km megtételét jelenti, ami után még mindig közel 95 százalékos a cellák állapota. A több hónapig tartó teszteket a PowerCo salzgitter-i akkumulátorlaboratóriumaiban végezték.

Az A0 tehát bőven teljesítette az elvártakat és már azt is tudni a QuantumScape legújabb videójából, hogy ez milyen formában kerülhet az autókba, ez lesz a FlexFrame. Az újdonság egyesíti a zsákos és a prizmatikus cellák előnyeit, benne a már fentebb említett A0 tudásával. Az alábbi videóban az angolul tudóknak némi extra információ:

A FlexFrame egyedülálló akkumulátor-megoldást kínál, amely a prizmatikus és a tasakcellás kialakítást kombinálja, hogy biztonságosan kezelje a szilárdtest-akkumulátor tágulását és összehúzódását töltés és kisülés közben. Ezzel is lehetőséget adva a ma alkalmazott modulokba rendezett gyártási metódusokban történő felhasználásra.

Mindezek fényében elmondható, hogy a vállalat már nagyon közel jár egy kész megoldás prezentálásához.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!