Mercedes-Benz EQE 300 tartósteszt – 700 km hatótáv elég?

0

Mint írtam, április közepén fájdalmas búcsút vettem a Pappas Auto-tól bérelt és fél éven át használt kecskeméti elektromostól, a Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC autótól, amit imádtam. Nem igazán akartam elektromos autó nélkül maradni, így a Pappas Auto Hunyadi úti csapattal megbeszéltem a további bérlés lehetőségét.

Az ott dolgozókkal és a vezetőséggel kialakult jó baráti kapcsolatunknak hála egy hónapig nálam lehetett a „Kék villám”, azaz a Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC, ami egy báránybőrbe bújt farkas. Ezen idő alatt pedig eldöntöttük, hogy mi legyen a következő elektromos távolságáthidaló gépezet, amit a mindennapi dolgaimhoz tudok használni. Napról-napra egyre jobban megtetszett az EQE formája, nagysága, kényelme és persze az a hatalmas tudása, ami benne lakozik. Így született meg a döntés, hogy legyen EQE a következő autó.

Időközben Bazsánt Péter Mercedes EQ értékesítési tanácsadó értesített, hogy készletre érkezett egy gyönyörű EQE 300-as kivitel. Tökéletes! A hazai Mercedes-Benz weboldala úgy jelzi az EQE 300-at, hogy „Legnagyobb hatótávolság – 612 km”. Nézzük mit is tud ez a való életben. Vagy csak ismét egy jól csengő WLTP hatótávot adott meg a csillagos márka, mint sok gyártó? Spoilerveszély: közel sem!

Egyszerűen szép, pedig nem is fekete!

Az EQE 300-at május 19-én vehettem át a XI. kerületi Hunyadi úton található élményátadóban, akár egy tulajdonos. Előtte azonban érdekelt a nullarevízió folyamata, ugyanis olvastam rémtörténeteket, ahol az újdonsült elektromos autótulajdonosnak egy rakat autó között kellett megkeresnie e-autóját, kezében a rendszámtáblával és a kulcskártyával. Majd később foglalhatott időpontot a szervizbe, mert valami nem igazán stimmelt az autóval. Nos, a németek és a nagy múltú autógyártók még mindig megadják annak a módját, hogy hogyan kell úgy átadni egy újonnan vásárolt/bérelt autót, hogy az tényleg maradandó élmény legyen.

A nullarevíziónál egy több pontos csekklistát kell követnie az autót felkészítő kollégának. Első körben ha be van fóliázva az autó, akkor azt ki kell csomagolni, vagy az ajtókon és különböző helyeken található élvédőket kell eltávolítani. A belső teret is meg kell szabadítani a különböző takaróelemektől, fóliáktól. Majd a külső átvizsgálást követően a szezonnak megfelelő ablakmosó folyadékkal töltik fel a mosótartályt. A fékfolyadék ellenőrzése után a nagyfeszültségű akkumulátor töltés szintjét ellenőrzik, valamint a szükséges szoftverek frissítése után elindítják a szervizszámlálót. A gumik előírt nyomásának beállítása után pedig felszerelik a rendszámtábla kereteket, vagy akár a már meglévő rendszámot. Azaz egy komplett általános átvizsgálást kap az autó, hogy azt a mindennapi forgalomra felkészítsék.

Egyből jobban alszik az ember, tudván, hogy így kapja meg az újdonsült elektromos autóját és nem neki kell megigényelnie a rendszámtábláját az okmányirodában. Az pedig csak hab a tortán, hogy a 6 éves ISP alatt szinte semmit nem kell költeni az elektromos autóra, ugyanis hat évig ingyenes a kötelező szerviz.

Nos, a jelenlegi EQE 300 egy Electric Line kivitel, Advantage csomaggal melyhez Péter még hozzáikszelte a Grafit-szürke metálfényt, 20″-os Aero 5-duplaküllős könnyűfém keréktárcsát és Neva-szürke / Biscay-kék ARTICO műbőr kárpitot. Első olvasatra mindez „kevésnek” tűnhet, de közel sem az. A Mercedes-nél az Advantage csomag meglepően sok mindent tartalmaz, mint például az asszisztens csomagot, tükör csomagot, az elektromosan állítható vezetőülés memória funkcióval… nehéz lenne mindet felsorolni, de a Mercinél akár a csillagos égig is extrázhatjuk az autónkat. Nekem bőven elég ennyi.

Szerintem még AMG csomag nélkül is elképesztően szép az EQE, igazi limuzin beütést nyújtja ezekkel a malomkerék méretű felnikkel, sötét színben és a hátsó csomagtér ajtón diszkréten megbúvó apró szárnnyal.

Jól mutatnak a svájci hegyek a háttérben

Az a jó a Mercedesnél (is), hogy számtalan lehetőség közül konfigurálhatjuk össze a kiválasztott autónk belső terét. Ez a világos kárpit pedig egyszerűen csodálatosra sikeredett a Biscay-kék fantázianevű felső műszerfal keverékkel, ami végig fut az ajtóbetéteken, így ölelve a vezetőt és utasát a luxus és a kényelem oltárára.

Az ülések anyaga műbőr, de nem abból a gagyibb, műanyag fajtából, mint amiből a Model 3 ülése készült, és amibe a beszállás után 3 perccel már tiszta víz volt a hátam. A Mercedes gondolta arra, hogy ha nem kérjük az ülésszellőztetést akkor legalább kis lyukakat tesz az ülésbe amin keresztül tud szellőzni az ember teste és a kényelmes fotel. Sok utasomat kellett lelomboznom, mikor megtudták, hogy ez bizony nem igazi bőr amiben ülnek.

Az első két fehér lábtörlőt még az átvétel napján cseréltük, hisz bármilyen szép is, de egy hét múlva tiszta kosz lett volna. Utólag belegondolva, a váltópapucs használatával biztos tisztán tudtam volna tartani 😉

Tetőablak nincs. Utólag rájöttem, hogy nem is kell, mert ebben a nyári melegben egyszer sem nyitottam volna ki. Az pedig külön említésre méltó, hogy a világos beltér miatt nem forrósodik át az EQE belseje, és szerintem sokkal elegánsabb.

Ami a menetkomfortot illeti az meglepően jó. Sőt! Az AIRMATIC légrugózás egyáltalán nem hiányzik, ez a gyári felfüggesztés is baromira kényelmes és hatalmas csónakként ring az úton az EQE, akár hajó a vízen. Akusztika szempontjából 63 decibelt mértem 140 km/órás tempónál, így elképesztően csendes az olcsóbb EQE 300-as is, amiben nincs beikszelve az akusztika csomag. Továbbá ez a kivitel alapban a High Performance LED fényszóróval van szerelve, ami meglepően jól működik. Eddig mindegyik EQE tesztautóban az 580 ezer forintos, vagy a még drágább, projekció funkciókkal megtámogatott Digital Light dolgozott. Ugyan az alap LED fényszórónál nincs 1,3 millió pixel, ami a kitakarásért felel, de tökéletes a világítása és kitűnően végzi a távfény automatikus kapcsolgatását.

Augusztus 8-án értem el a 6019 kilométert, mesés 16,4 kWh/100km-es átlagfogyasztással, mindezt úgy, hogy 2385 kilogrammot nyom az autó. De talán egyszerűbb, ha azt írom, hogy minden elindulásnál 2,5 tonnát kell a hátsó tengelyen elhelyezett villanymotornak megmozgatnia.

Az EQE 300 245 lóerős és 550 Nm nyomatékkal bír, ami 7,3 másodperc alatt sprintel 100 km/órára. Bőven elegendő a mindennapi használatra. Ezzel az autóval pedig rájöttem, hogy tök felesleges a több lóerős hajtás, hiszen a lehető legcsendesebben, legkényelmesebben és persze a legtakarékosabban elvisz A pontból, B pontba az EQE 300.

Az akkupakk nettó 89 kWh, amit 170 kW-os töltővel mindössze 28 perc alatt tölthetünk fel 5 százalékról 80 százalékra. Ezt lemértem és tudja, mivel az EQE töltési görbéje annyira kiváló, hogy 74 százaléknál is még 103 kW-tal tölt az autó.

Beszéljünk egy kicsit a fogyasztásról

Ahogy a harmadik bekezdésemben taglaltam, az EQE 300-nál nem a marketing ceruzájának vége szőtte a megtehető hatótávot, hanem tényleg ennyi. Vagy még több!

Egy példa: 2553 kilométer megtétele után 16,6 kWh/100km-es átlagfogyasztásom volt, azonban ezen a héten túlnyomó részt a városban használtam az EQE 300-at. Talán egyszer-kétszer voltam vele a Velencei-tónál és a szomszédos falvakban. Így inkább mondjuk városi közlekedésnek az utolsó száz kilométereket. Ilyenkor a legtöbbször 690-718 kilométer megtehetőt jelzett ki a Mercedes órája fullra töltött akkunál. Bámulatos!

Majd később, hosszú autópályás közlekedés után (130-135km/h) 622 kilométert mutatott a Mercedes órája, mint megtehető kilométer.

Több csillagos tesztemben írtam már, hogy a Mercedes tippelő órája az egyik legpontosabb az összes elektromos autómárka közül. Nincs semmi mellé beszélés, még a P állásban lévő klíma használatot is bele számolja. Igen, van olyan elektromos autó, ami ilyenkor megfeledkezik az elhasznált energiának a lekönyveléséről.

Tehát az EQE 300 bőven tudja azt a hatótávot amit ígér. Sőt! Túl is tudja szárnyalni azt. El lehet felejteni azon közhelyek puffogtatását, hogy a „Mercedes sokat fogyaszt” – hányszor olvastam ilyent, te jó ég… sóhajtok fel. Igen, vannak többet fogyasztó Merci modellek, de azok elején és hátulján megtalálható az AMG embléma. Köszönhetően az EVA2 platformnak, ott sem sok a fogyasztás a tudáshoz és a minőséghez párosítva. Elég csak a legutolsó cikkemre, a Mercedes-AMG EQE 43 SUV-ra kattintani.

Így szeptember közepén, és kicsivel több mint 10 000 kilométerrel a hátunk mögött még inkább ki merem jelenteni, hogy a Mercedes-Benz EQE egy kiváló elektromos autó. Bátran merem ajánlani mindenkinek aki egy kényelmes, hatalmas belső térrel rendelkező, megbízható és takarékos szedánt keres tisztán elektromos hajtással. Mondom, azaz írom ezt úgy, hogy augusztusban egy hosszú svájci túrán is a Merci EQE 300 volt a hű társunk, ahol gond nélkül szelte a hatalmas hegyeket és hágókat. Az itt szerzett tapasztalatokról pedig a napokban egy újabb cikkel jelentkezem.

Egyedül azt sajnálom, hogy nincs rajta vonóhorog. No, az nagyon hiányzik. Amúgy nagyon imádom az EQE 300-at!

Jelenleg 29 950 000 Forinttól indul a Mercedes-Benz EQE Limuzin melyhez most a Mercedes-Benz 500 000 Ft értékben állja a töltés díját. Azaz Magyarországon és Európa szerte több mint 500 000 töltőponton egy évig ingyen tölthetünk 500 000 Forintig. De erről bővebb tájékoztatást a Pappas Auto Hunyadi úton található értékesítő kollégák tudnak adni. Továbbá érdemes a Pappas Auto rendkívüli ajánlatában is szétnézni (ide kattintva), ahol számtalan másik, raktáron lévő EQ modell közül lehet válogatni. 

Gaben
Az e-cars.hu ötlete 2015 novemberében pattint ki a fejemből, majd 2017 januárjától naponta gyártjuk az értékes tartalmakat.