Harminc elektromos busszal gazdagodott Málta

0

A nagyvárosok utcaképéhez egyre inkább hozzátartozik az elektromos buszok látványa. Az általuk okozott zajterhelés töredéke a dízeles erőforrással szerelt társaikhoz képest, valamint a karbantartási munkák és költségek is a töredékére csökkenthetők az elektromos buszok esetében. Természetesen a környezeti ártalom is jelentősen csökkenthető, már ha a lokálisan vett károsanyag-kibocsájtás mértékét vesszük alapul.

Éppen ezért üdvös dolog az, hogy egyre több e-busz jelenik meg a világ nagyvárosaiban, köztük a magyar városok útjain is. Továbbá Európa is egyre több elektromos buszt fog üzembe állítani, amihez most Málta is nagy segítséget nyújt a maga 30 új, frissen beszerzett elektromos busza segítségével.

A Máltai Tömegközlekedési Vállalat (Malta Public Transport) sajtóközleménye szerint 30 új, kínai King Long gyártmányú elektromos buszt szereztek be, melyek 12 méter hosszúak és akár 300 km hatótávot is képesek legyűrni. Az új buszok 16 útvonalon közlekednek majd és várhatóan napi 410 utat tesznek meg. A buszok, modern kényelmi eszközökkel is felszereltek, mint például akadálymentesítés, légkondicionáló, USB-töltők és ingyenes Wi-Fi. A buszok mindegyike 240 kW-al is tölthető akár DC ágon, ráadásul a buszok telephelyén úgy alakították ki az infrastruktúrát, hogy akár mind a 30 busz egyszerre tölthető legyen. A legtöbb esetben ez éjszaka fog megtörténni, hogy a töltés zavartalanul és teljesen végbe mehessen.

Ezen felül bejelentettek egy kísérleti projektet is elektromos kisbuszok beszerzésére, amiket faluközpontokban és alacsony keresletű útvonalakon tesztelnek hamarosan. Ezek a kis népsűrűségű területek a világ számos területén egyre gyakrabban találják magukat kevésbé kiszolgáltnak tömegközlekedés szempontjából Európa-szerte.

Farrugia miniszter a buszok és töltőállomások felavatásán elmondott beszédében kifejtette, hogy a kormány jelentős beruházásokat hajt végre az alternatív közlekedésbe, így a tömegközlekedést kiemelten kezeli a személygépkocsiktól való függés csökkentése érdekében. Az alacsony népsűrűségű és vidéki területeken az alternatívák hiánya miatt az úgynevezett kényszerautó-tulajdonlás sok embert, például fiatalokat és időseket hagy közlekedés nélkül.

Az év elején Málta 250 új elektromos jármű beszerzését is kiírta saját flottájába. Az EU által finanszírozott, 10 millió eurós projekttel a 2021-es hét százalékról 40 százalékra nő az elektromos járművek aránya a szolgáltatónál.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!