Mellbevágóan nagy frissítéssel jön az új Volkswagen ID.4 és ID.5

0

Nagy erőkkel zajlik az IAA Mobility rendezvény Münchenben és ki kisebb, ki nagyobb dobással próbálja a figyelmet magára irányítani. A Volkswagen is előrukkolt finomságokkal, többek között az ID.2All-alapú ID.GTI modellel, amiről érdemes elolvasni az alábbi összefoglalót.

Szerencsére az újdonságok sora nem ért véget itt, hiszen bár nem verte nagy dobra a Volkswagen, de az ID.4 és ID.5 SUV is jelentős frissítésen esik át, ami elsősorban a hajtásláncot fogja érinteni. Az első és egyik legnagyobb újítás, hogy a frissített modellekbe is megérkezik a Volkswagen legújabb fejlesztésű APP550-es egysége, aminek a legnagyobb erénye a szerényebb étvágy, hiszen a számos ponton frissült komponensek jóval hatékonyabban használja fel a rendelkezésre álló energiát.

A rendszer alapesetben 210 kW teljesítményt és 545 Nm nyomatékot kínálhat, amit vélhetően nem is fognak leszabályozni a mérnökök, ám a Pure kivitelek nem kapják meg ezt az újítást, itt marad a 125 kW-os régi egység.

Természetesen a teljesítmény-alapú kivitelek még ennél is erősebb verziókat kapnak, hiszen az összkerekes ID.4 Pro 4Motion esetében a 195 kW felkúszik 220-ra, míg a GTX verziók esetében 250 kW lesz az új maximum, akárcsak a Cupra Tavascan esetében. Az AP550-es hajtáslánccal szerelt darabok esetében az új végsebesség 180 km/h, míg a Pure esetében marad a 160 km/h-s korlátozás.

Jó hír érkezett az akkupakkok kapcsán is, hiszen nőni fog a töltési teljesítmény fogadására vonatkozó adat. Az ID.4 Pure 52 kWh-s akkumulátora 115 kW-al, míg a hátsókerék-hajtású ID.4 és ID.5 Pro esetében a VW mostantól 135 kW-al, az összkerekes változatok 175 kW-al tölthetők. Az akkumulátorok nettó kapacitása továbbra is 77 kWh, de különböző cellakémiákat alkalmaznak. Nem világos azonban, hogy ez a valóságban hogyan befolyásolja a töltési időt vagy a töltési teljesítményt. Az elérhető maximum az AC fedélzeti töltő esetében továbbra is 11 kW marad.

Ezzel összefüggésben az alvázat is nagyobb teljesítményre tervezték. Az opcionálisan továbbra is elérhető DCC adaptív futómű vezérlését úgy módosították, hogy nagyobb különbséget tegyen a kényelem és a dinamika között. Eddig az ID.4 és ID.5 viszonylag kényelmesen volt hangolva, még Sport módban is. Itt a felfüggesztés közvetlenebbé válhat a jövőben.

Ezenkívül a VW további fejlesztéseket hoz az ID.4/ID.5-höz, amelyeket az ID.7-tel vezettek be. Az egyik az akkumulátor előkondicionálása, amellyel az akkumulátort a gyorstöltés előtt az optimális hőmérsékletre melegíthetjük vagy hűthetjük le – ez lehetővé teszi a nagy töltési teljesítmény elérését különböző külső hőmérsékletek esetében is. Az előkondicionálást az autó aktiválja, amikor a töltési megállók az útvonaltervezés részét képezik, vagy manuálisan is elindítható.

Az ID.7 másik újítása a MIB4, azaz a negyedik generációs moduláris infotainment rendszer. Ez magában foglalja a jövőbeli 12,9 hüvelykes érintőképernyőt (az ID.7 15 hüvelykes érintőképernyője nem elérhető) és a Software 4.0-t, ahol a hőmérséklet-szabályozás állandóan megjelenik a nagyobb képernyő alsó szélén. A képernyő tetején egy új parancsikonsáv is található. A képernyő alatt elhelyezett hangerő- és klímaszabályzó csúszkák pedig a jövőben világítanak majd. Sajnos a multikormány gombjai továbbra sem fizikai gombok lesznek.

Ezeken felül egy új biztonsági funkció is bekerül az ID.4 és ID.5 párosba, ami figyelmezteti a sofőrt, ha nyitott ajtónál mozgó objektum (pld.: kerékpár, roller) érkezése várható. A frissített modellek még az év vége előtt rendelhetővé válnak a VW szerint, ám azt nem tudni, hogy az árakat érinti-e az újdonságok érkezése?

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!