A Volkswagen konszern kínai együttműködő partnere, a XPeng elektromos autógyártó vállalat 2024-ben vezeti be gyártmányait a német, a francia és a brit piacon. Jelentette be Brian Gu, az igazgatótanács alelnöke hétfőn a müncheni IAA autóipari és mobilitási kiállításon.
„Belépésünk a német piacra egy gondosan megtervezett stratégiai fontosságú lépés, amellyel a kontinentális Európában elért sikereinket kívánjuk megalapozni” – fogalmazott, megjegyezve, hogy a tervezett értékesítési számokról még korai lenne részletekbe bocsátkozni.
Elmondta, hogy a német és a francia piacokon a G9 és a G6 SUV modellekkel, valamint a P7 nagy szedánnal mutatkozik be a Xpeng, a G6 modellt pedig első jobbkormányos modelljeként vezeti be. A Xpeng Norvégiában, Svédországban, Dániában és Hollandiában már képviselteti magát.
Markus Schrick, a XPeng németországi képviselője elmondta, hogy az értékesítéseket online platform mellett kereskedői hálózatokon is kiépítenék. Saját márkás szalonokat azonban a NIO és a Polestar mintájára egyelőre nem terveznek.
A XPeng egy viszonylag kevéssé ismert kínai márka, tavaly 121 ezer autót adott el világszerte. A kínai elektromos autópiacot a BYD uralja. A XPeng ismertsége azután ugrott meg, hogy a VW nemrég bejelentette együttműködését a céggel a kínai piacon a kedvező árú Jetta elektromos modelljeinek kifejlesztésében.
A Volkswagen konszern 650 millió euróért öt százalékos részesedést vásárolt a XPengben azzal a céllal, hogy két éven belül két közösen fejlesztett középkategóriás elektromos modellel jelenjenek meg a kínai piacon. A wolfsburgiak viszonylag kisszámú autóval képviseltetik magukat a kínai elektromos autó piacon.