Az elmúlt időszakban az amerikai Rivian meglehetősen gyengélkedő stádiumban volt a gyártási darabszámok és ezek kiszállítása tekintetében. Viszont a 2023-as első és második negyedévben már igen szép növekedést tudott felmutatni a Rivian a részvényesek és az iparági elemzők számára. Mindez pedig egyre többeknek tűnik fel.
Legutóbb pont egy elemző, Dan Ives (Wedbush Analyst) játszott kicsit a gondolattal, hogy milyen lehet a megerősödött Rivian. Dan arra jutott, hogy a márka megkerülhetetlen szereplője lesz már a közeljövő e-autós iparának is. Ives a számításait az Investors Business Daily magazinban tette közzé. De mire alapozza mindezt?
A Rivian a második negyedévben megdöntötte az elemzői várakozásokat: 12 640 járművet szállított le (az elemzők 11 ezer körülire számítottak), ami 50%-os növekedés az előző negyedévhez képest. A növekvő gyártói kapacitások és az erőforrások célszerű átmozgósítása alapján simán meglesz a következő lépcsőfok, ami a 14 000 darab.
A Rivian vezérigazgatója, RJ Scaringe kiemelte a vállalat javuló jövedelmezőségét és tőkehatékonyságát a részvényeseknek küldött Q2-es elemzői levélben. A kedvező változások hatására a részvények ára is növekedésnek indult, az eddigi 25 dollár helyett most már 30 dollárt ér egy Rivian papír. Persze ez még mindig 87 százalékkal kevesebb, mint a 2021 novemberi rekordérték, de az irány kiváló.
Ahogy a Rivian egyre több járművet épít, a vállalat úgy fejleszti képességét az üzemi költségek és a gyártási műveletek optimalizálása terén egyaránt. Házon belüli alkatrészek, például új Enduro hajtásláncok és LFP akkumulátorcsomagok hozzáadásával a Rivian hamarosan még csökkenteni is képes lesz az egyes legyártott járművek költségeit. Például a Rivian egy járműre jutó bruttó nyeresége 35 000 dollárral javult a második negyedévben az első negyedévhez képest.
A Rivian járművenkénti bruttó vesztesége most (-32 595 USD) az első negyedévi (-67 329 USD) és a tavalyi (-157 000 USD) értékhez képest. A második negyedéves fejlesztéseknek köszönhetően a Rivian 2000-rel megemelte éves gyártási iránymutatását, így új célként tűzte ki, hogy az év végéig 52.000 járművet gyártson le, ami több mint duplájára lenne a tavalyi darabszámokhoz képest (24 337).