Klasszikus erőgépet hoz vissza elektromosan az Audi

0

A teljesítményre hangolt sportautóktól az elektromos meghajtás érkezésével sem kell elbúcsúznunk. Sőt, most lesz csak igazán izgalmas a móka. Persze a hatalmas belsőégésű motorok hangja-adta élmény egy teljesen más világ, ám kárpótolja talán az adrenalinra éhezőket a brutális gyorsulás és a mindennél nagyobb nyomaték jelenléte.

Az európai prémiumgyártók jó ideje adnak ki olyan átalakított modelleket, melyek létjogosultsága a nyers erő leadása. Igy van ez az Audi esetében is. A négykarikás vállalatnál az RS6 szedán volt egy ilyen ikonikus sportautó, amit 12 éve, 2008-ban mutattak be a nagyközönségnek. Ez volt az Audi utolsó, szedán formájú sportautó-variánsa, ez is csupán 2 évig volt gyártásban. Az utódok (C7, C8) már csak kombi karosszériával jelentek meg.

Érthető, ha sokaknak a szedán forma adja ki. Az angol Autocar magazin szerint pedig az Audi újra meg akarja szólítani ezt a vásárlóközönséget is, hiszen az A6 e-tron bemutatkozása mellett megérkezik az RS6 e-tron termékvonal is. Itt a kombi mellé nagy eséllyel a szedán forma is visszatérhet, vélhetően sokak örömére. Az alapot talán az Audi által megmutatott RS e-tron GT Ice Race Concept adhatja.

Az A6 e-tron termékcsalád nagy eséllyel 2024-ben, míg az RS felhozatal 2025-ben válik elérhetővé a vásárlóknak, utóbbi is szinte biztosan a PPE (Premium Platform Electric) platformra épül meg, amit az Audi és a Porsche fejlesztett ki közösen és olyan más elektromos modelleknek is otthont ad, mint a Macan, vagy éppen a Q6 e-tron SUV.

Továbbá az Audi a közelmúltban partneri viszonyt kötött a kínai SAIC-vel, hogy technológiáját felhasználva elektromos járműveket építsen a kínai régióban.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!