Megingott a Toyota Kínában, elbocsátási hullámra készül

0

Kétség kívül ma a világ legnagyobb autópiaca Kína. Aki ide jó modellekkel érkezik meg, annak tuti a bevétel. Persze itt is lehet különvéleményes autókkal jelen lenni, csak éppen az nem lesz kifizetődő, amivel együtt jár a profit visszaesése, ami végül elbocsájtásokhoz, üzletmenetek beszüntetéséhez vezethet.

Tipikusan ilyen külön utakon járó autómárkák a japánok, akik a Toyotával az élükön eddig elég szembetűnően dacoltak a trendekkel. Ma Kínában (is) a tisztán elektromos autó a nyerő, sokan azt keresik és egyre többen fogják a következő években. Nem hiába ragaszkodnak többek között az európai gyártók is Kínában a keservesen kiharcolt piaci részesedésükért, akár brutális akciózások árán is. Persze a japánokat ez eddig nem igazán mozgatta. Bár a Toyota háza táján már látni némi változást a szándékban, miután a régi vezért leváltotta egy fiatalabb, frissebb világnézetű vezető.

Koji Sato szerencsére felismerte, hogy ha akarnak valamit kezdeni magukkal Kínában, akkor sürgősen össze kell szedniük magukat. A Kínában autókat gyártó márkák körében az idei év első felében a japán márkák szenvedték el a legnagyobb eladási visszaesést. Piaci részesedésük 14,9%-ra csökkent az egy évvel ezelőtti közel 20%-ról a China Association of Automobile Association szerint. Eközben a kínai márkák értékesítése a teljes eladások 53%-át tette ki. A baj tehát egyre csak tetéződik, ráadásul a Reuters szerint már elbocsájtásokkal is szembe kell néznie a Toyotának.

A Toyota Motor kínai vegyesvállalata (ez a Toyota és a kínai állami tulajdonú Guangzhou Automobile Group – GAC együttműködése) hétfőn közölte, hogy idő előtt felbontotta mintegy 1000 munkavállalója szerződését. A hétvégén elbocsátott dolgozóknak kompenzációt ajánlottak fel, illetve segítséget nyújtanak nekik, hogy máshol el tudjanak mielőbb helyezkedni. A GAC Toyota gyár éves termelési kapacitása 1 millió jármű, és körülbelül 19 000 embert foglalkoztatnak a honlapjuk szerint.

Pontosan milyen lépéseket tesz a Toyota, hogy jelentős szereplője lehessen a kínai piacnak, az ma még kérdéses a nyilvánosság felé, de a vállalat januárban csatlakozott a Tesla által indított árháborúhoz és februárban 15 százalékkal csökkentette a bZ4X EV kikiáltási árát.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!