Az Alibaba és a SAIC közösétől érkezhet az Audi új platformja

0

Néhány napja csupán, hogy az Audi haza tájáról érdekes pletykák érkeztek. Eszerint a négykarikás vállalat döntéshozói nem akarnak és nem is tudnak várni az egységes padlólemeznek szánt SSP megérkezéséig. Az eredeti elképzelések szerint már jövőre megérkezett volna, ám néhány hete már 2026-ról beszélt az anyavállalat. Ha pedig simán csúsztattak két évet a dolgokon, akár további késés is bejöhet a képbe, ami nagyon nem feküdne az Audinak (sem).

Ennek a helyzetnek a megoldására pedig az Audi azt találta ki, hogy kölcsönzi majd a padlólemezt. Elsőre furcsának tűnhet, hogy egy Audi-szintű gyártó erre vetemedik, de teljesen érthető, hogy megunták a bizonytalanságot és stabil alapokra akarnak építkezni.

A hírrel kapcsolatban konkrétum azóta sem érkezett, ám úgy tűnik, hogy a Reuters tudni véli, milyen megegyezés készülődik a háttérben. A cikk alapjául annak a két bennfentesnek az információi szolgálnak, akiket a hírportál megkérdezett. A lap szerint a kínai SAIC lehet a befutó. Bár a megbeszélések, amelyeket az Audi nem kívánt megerősíteni, állítólag előrehaladott állapotban vannak, annak tartalmáról keveset tudni, csak azt, hogy megtörténtek.

Egészen pontosan annak IM Motors nevű vegyesvállalatával, ami a SAIC és az Alibaba kínai vegyesvállalata, de a SAIC irányítja. A cég 2022 márciusában kezdte meg első modelljének, az IM L7 elektromos luxuslimuzinnak a tömeggyártását. 2022 végén az IM Motors bemutatta második szériamodelljét, az LS7 elektromos SUV-t. Az L7 pontosan öt méter hosszú, elektromos összkerékhajtása 400 kW rendszerteljesítménnyel rendelkezik, és a CATL akkumulátorcelláit használja 93 vagy 115 kWh-val.

A fentiek fényében egy igen ígéretes padlólemezről beszélhetünk és azt se feledjük, hogy a SAIC már a Volkswagen csoporttal is alkotott egy vegyesvállalatot Kínában. Mindazonáltal érdekes a SAIC lehetséges platformátvétele Kínában: az Audi a FAW-val együtt jelenleg egy elektromosautó-gyárat épít Kínában, ahol 2024 végétől akár évi 150 000 darab PPE-re építve készülhet. Ez az a padlólemez, amelyre a hamarosan megjelenő A6 e-tron és Q6 e-tron modellek épülnek.

Adódik a kérdés, hogy a PPE miért nem jó még az Audinak a következő évekre, míg az SSP megérkezik…?

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!