Amerika egyik kedvenc elektromos autós startup vállalata a Rivian, akiknek a legnagyobb részt köszönhetjük azt, hogy az Államok egyik legnagyobb bevételt termelő autós szegmense, a pickup-kategória is rálépett a villamosítás útjára.
A Rivian R1T bejelentése jó értelemben sokkolta az amerikai autópiacot és valamiért nem sokkal később a Ford és a General Motors is úgy döntött, hogy csatlakozik a versengéshez. Utóbbiak elég gyorsan állva hagyták a Riviant, de azért azt is tegyük hozzá, hogy mindkettő vállalat egy óriás a maga nemében, hatalmas pénzügyi háttérrel és gyártói kapacitásokkal.
Szó se róla, a Rivian is szépen összeszedte magát az utóbbi évek alatt és a már meglévő gyáruk (Normal, Illinois) mellé be is terveztek egy közel 5 milliárd dolláros második üzemet, ám egyelőre ez még a jövő. A jelen helyzet idáig leginkább az volt, hogy az Amazonnal kötött megállapodás értelmében a Rivian nagy erőkkel dolgozik majd a 100 000 saját tervezésű furgon legyártásán, ezzel nem kicsit lekötve az erőforrásokat a saját autóik (R1T pickup, R1S SUV) gyártása elől. Sajnos ebből fakadóan gyötrelmesen alacsony gyártási számok érkeztek.
Úgy néz ki azonban, hogy összeszedi magát a Rivian, ugyanis nemrég megérkeztek a második negyedévet mutató számok és van ok az örömre. A cég áprilistól júniusig 13 992 elektromos járművet gyártott, 4 597-tel többet, mint az első negyedévben. A Rivian 7 946-ról 12 640 járműre növelte a kiszállításokat 2023 második negyedévében.
Százalékosan kifejezve a Rivian 33 százalékkal növelte termelését és 37 százalékkal a szállításait az előző negyedévhez képest. A 2022 második negyedévéhez viszonyított éves összehasonlítás még világosabban mutatja az előrehaladást: akkor 4401 Rivian elektromos jármű készült és 4467 darabot szállítottak le. A Rivian pedig meg van győződve arról, hogy jó úton halad, hogy elérje a korábban megadott évi 50 000 járműre vonatkozó előrejelzést. A Rivian szerint augusztus 8-án adják ki a következő jelentésüket, akkor már pontosabb képet kaphatunk a cél eléréséhez vezető útról.
A termelés növelése mellett a vállalatnak csökkentenie kell költségeit, mivel 2022-ben dollármilliárdokat veszített. Ezért február elején további leépítésekről érkeztek hírek. Illetve időközben a Rivian egyike azoknak a gyártóknak, amelyek a Tesla töltőportját szeretnék beépíteni jövőbeli elektromos autóiba. 2025-től az R1 modellsorozat és a közelgő R2 platform járművei NACS töltőrendszerrel rendelkeznek majd. Addig is a Rivian autók egy adapterrel használhatják a Tesla Supercharger hálózatot, amelyet az autógyártó 2024-től tervez biztosítani.