A Volkswagen-csoport vezérigazgatója, Oliver Blume szerint az Audi jócskán lemaradt a riválisai mögött. A lemaradás oka pedig a folyamatos szoftverproblémák.
A vezérigazgató szerdán, a társaság tőkepiaci napján kommentálta az Audi álláspontját, ahol kiemelte, hogy „súlyos szoftverproblémákkal szembesültünk, amelyek késleltették az izgalmas elektromos termékeink piacra dobását.” Jelentette az Automotive News Europe.
A csoport szoftveres problémáiról már többször volt szó. Tavaly két olyan jelentés is napvilágot látott, melyek rámutattak a kulisszák mögötti technikai problémákra. Ezen nehézségek miatt kellett tolni az Audi, Porsche, Volkswagen és a Bentley új elektromos modelljeit is.
Továbbá Blume megjegyezte, hogy az Audi felállása Kínában egyáltalán nem versenyképes, amitől az egész csoport „határozottan függ.” Az ANE szerint az Audi eladásai 16 százalékkal csökkentek 2023 első negyedévében a tavalyihoz képest. De, számos globális autógyártónak szintén nehézkes a megélhetés a kínai piacon jelenleg.
Bár lemaradásban van az Audi, de minden erejét arra összpontosítja, hogy mindezt visszájára fordítsa. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor a négykarikás vállalat még ebben az évben, valamikor ősszel bemutatja a tisztán elektromos Q6 e-tron modelljét ami a VW Group Premium Platform Electric (PPE) architektúráján kapott helyet. Akárcsak a hamarosan megjelenő Porsche Macan EV. 2026-tól pedig bevezeti legújabb, Scalable Systems Platform (SSP) architektúráját is a német csoport.
Az Audi a tisztán elektromos jövő mellett tette le a voksát, így hátrébb kullogni nem a legjobb. Főleg úgy, hogy 2025-ben dobja piacra az utolsó belsőégésű motorral szerelt autóját. Továbbá a négykarikás márka úgy tervezi, hogy 2033-ra teljesen leállítja a globális benzin- és dízeljárművek gyártását.