Gyengélkedőben a kínai NIO

0

A kínai NIO napjaink egyik leginnovatívabb elektromos autógyártója. Autóik rengeteg innovációt és a legfrissebb technológiákat vonultatják fel és akkor még ott van az a tény, hogy a NIO volt aki bebizonyította, hogy az akkucserén alapuló e-autózás megvalósítható. Ennek ellenére mostanában az értékesítési és gyártási darabszámokkal nem állnak túl jól.

Néhány napja ismertette a NIO is a 2023-as év első negyedévét prezentáló értékesítési számait és az ott olvasható adatok lehetnek jók is és rosszak is, attól függ honnan nézzük. A kínai elektromosautó-gyártó január és március között 31 041 járművet szállított le, valamint bejelentette, hogy valamennyi modellje alapárát csökkenteni fogja Kínában, hogy fel tudjon zárkózni a konkurencia mellé.

A 31 041 legyártott és kiszállított elektromos autó 20,5 százalékkal több, mint 2022 első negyedévében, de 22,5 százalékkal kevesebb, mint 2022 negyedik negyedévében. A bevétel alig 10,7 milliárd jüan (1,6 milliárd dollár) volt januártól márciusig. 7,7 százalékkal több, mint 2022 első negyedévében, és 33,5 százalékkal kevesebb, mint 2022 negyedik negyedévében. A nettó veszteség körülbelül 4,7 milliárd jüan (610 millió euró) volt az év első három hónapjában. Ez jóval magasabb, mint az előző év azonos negyedévében, 165,9 százalékkal, de 18,1 százalékkal alacsonyabb, mint 2022 negyedik negyedévében.

Bár a NIO 34 százalékkal több járművet szállított 2022-ben, mint 2021-ben és az eladások 36 százalékkal 49,3 milliárd jüanra (6,7 milliárd euróra) nőttek, az eredmény sajnos végül még így is 14,4 milliárd jüan nettó veszteség volt. A második negyedév első két hónapja sem azt mutatja, hogy javulna a dolog. A márka áprilisban csak 6658, májusban pedig csak 6155 járművet szállított le. Ennek hátterében az áll, hogy egyes modellek gyártása jelenleg leállt, mivel a kínálat átalakítása folyik épp az NT1.0-ról NT2.0 padlólemezre.

A cég mindenesetre erősen koncentrál a jövőre, jön két új modell: nevezetesen az ET5 kombi változata, valamint az EL6 és ne feledkezünk meg a legnépszerűbb modell, az ES6 megújult változata iránti hatalmas keresletről sem. A NIO ugyanakkor bejelentette, hogy Kínában 30 000 jüannal (ami 4000 euró környéki összegnek felel meg) csökkenti valamennyi modellje alapárát. Meglátjuk, ezek fényében milyen lesz a második és a harmadik negyedévük.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!