A Mercedes lett az első autógyártó, ami engedélyt kapott automatizált vezetési rendszerrel rendelkező autóinak eladására vagy lízingelésére Kaliforniában.
Idén év elején tartották a Consumer Electronics Show (CES) szakkiállítást, ahol a német luxusmárka is feltűnt és a tengerentúlon jelentette be, hogy saját, nagyteljesítményű töltőhálózatot akar építeni az Egyesült Államokban, majd Európában. Ezen felül egy másik érdekes hírt is nyilvánosságra hozott a csillagos márka a CES-en, melyre már régóta készült.
A Mercedes-Benz lett az első olyan autógyártó vállalat, amely tanúsított 3-as szintű önvezető rendszert kínálhat az Egyesült Államokban, méghozzá Nevada államban. A januárban rendezett eseményen kiemelték, hogy Nevada állam után Kaliforniában is megkaphatja az engedélyeket a Drive Pilot névre keresztelt csúcskategóriás autonóm vezetési rendszer.
Nos, nem is kellett sokat várni, hogy a német luxusautó-gyártó bejelentse, hogy újabb mérföldkőhöz érkeztek az amerikai piacon. Méghozzá Kaliforniában. Califooooorniaaaaaa here we coooommmmeeeee
Így a Mercedes-Benz lett az első olyan autógyártó, ami 3-as szintű önvezető technológiával szerelt járművek értékesítésére kapott engedélyt Kaliforniában. Ott ahol mondhatni a Tesla az úr. Ezzel a lépéssel pedig a németek megelőzték Elon Musk elektromos autós vállalatát, ami jelenleg csak 2-es szintű automatizált vezetési rendszerrel rendelkezik.
A Mercedes Drive Pilot nevű rendszer lehetővé teszi, hogy a sofőrök legálisan levegyék a szemüket az útról, de szükség esetén rendelkezésre kell állniuk, hogy újra átvegyék az irányítást. A rendszer kizárólag autópályákon, nappali fényben és 40 mérföldes (azaz 64 km/órás) sebességig használható – közölte a gépjármű-felügyelet.
Továbbá a Mercedes DRIVE PILOT funkciója lehetővé teszi a vezető számára, hogy levegye a kezét a kormányról, és levegye a tekintetét az útról – ha bekapcsolják, a jármű felelős bármiért, ami történik. Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, fejlesztésért és beszerzésért felelős technológiai igazgatója kifejtette: „A Mercedes-Benz DRIVE PILOT a világ egyetlen SAE Level 3 rendszere, amely nemzetközileg érvényes típusjóváhagyással rendelkezik. Nagyon szilárd alapokra épül, új iparági szabványokat állítva ezzel fel. A DRIVE PILOT rendkívül kifinomult, redundancián alapuló járműarchitektúrát használ számos érzékelővel, amelyek kényelmes és biztonságos, feltételesen automatizált vezetést tesznek lehetővé. A kaliforniai és a nevadai hatóságok által kiadott tanúsítvány ismét megerősíti, hogy rendszerünk biztonságos.”
A DRIVE PILOT innentől kezdve szabályozza a jármű sebességét, távolságát és sávváltását, figyeli az összes közlekedési táblát és az útvonalon előforduló egyéb eseményeket, miközben a váratlan közlekedési helyzetekre önállóan reagál a „sávon belüli kitérő manőverekkel” vagy akár fékezéssel. A DRIVE PILOT továbbá mikrofonokat is használ a közelgő mentő vagy rendőrautók azonosítására.
A Mercedes-Benz közleménye szerint a gyártó az automatizált vezetési rendszert a 2024-es modellévű S-osztályú és EQS Sedan modelljeihez opcióként elérhetővé teszi az amerikai piacon. A megfelelő modellek első szállítása még ebben az évben várható.
Kalifornia jelenleg a Tesla egyik legnagyobb piaca. A Reuters számításai szerint az autógyártó tavalyi globális kiszállításainak 16 százalékát tették ki az államban értékesített autók, a Tesla által Full Self-Driving (teljes önvezetés) rendszernek nevezett funkció azonban csak 2-es szintű önvezetési technológiának felel meg, így a Mercedes most hatalmas előnybe került a Tesla „hazájában”.