Szinte minden szilárdtest akkumulátoros cikkben elmondjuk, hogy a jelenlegi technológiában is azért jócskán van még kiaknázatlan erőforrás (pld: 4680-as Tesla cella, vagy a StoreDot 5 perc alatt feltölthető akkui), azért mégis sokan néznek várakozva abba a jövőbe, ahol szilárdtest akkumulátorok hozzák el az elektromos autózás igazi térnyerését.
Számos nagy autógyártónak van érdekeltsége olyan akkufejlesztő vállalatokban, melyek ma még csak kisebb, vagy éppen nagyobb méretben léteznek. Ezek közül a jelenlegi információk alapján talán a QuantumScape (VW érdekeltség már egy ideje) áll a legközelebb ahhoz, hogy ipari méretekben gyártható szilárdtest cellákat gyártson. Melyek aztán elsősorban a Volkswagent, mint fő befektetőt fogják erősíteni.
Abban azonban biztosak lehetünk, hogy a verseny eme területen egyre kiélezettebb lesz. Főleg akkor, mikor az első olyan piaci szereplő megjelenik, aki képes ténylegesen is ilyen technológiával legyártott elektromos autókat kiszállítani a vevőinek és nem a „hamarosan érkezik” szlogen villog az autó mellett.
Jelentkező folyamatosan van az első hely kitüntető és dicsőséges címére, most épp a kínai NIO erősítette meg újra az alapító William Li korábbi kijelentését, miszerint 2023 nyarán jönnek a szilárdtest akkus NIO modellek. A NIO kapcsán a szilárdtest akkus tevékenység az ET7, pontosabban annak 150 kWh-s akkupakkja kapcsán került be először a köztudatba, az ő partnerük a WLion kínai vállalat lesz.
A WeLion akkugyártó vállalat jelenleg a kelet-kínai Shandong tartományban, Zibóban gyártja a szilárd és folyékony elektrolitot tartalmazó hibrid akkumulátorcelláit. A CN EV Post szerint a félig szilárdtest cellákban szilárd elektrolit, szilícium-grafit kompozitból készült anódanyag és „ultra magas” nikkeltartalmú katód található. A WeLion tavalyi közlése szerint az újdonságnak számító akkumulátor energiasűrűsége 360 Wh/kg.
Ahogy a CnEVPost írja, a NIO három, már most is létező modelljére – pontosabban az akkumulátorral kapcsolatos információkra – vonatkozó specifikációk bővítését kérte a kínai hatóságtól (MIIT). Az új beadvány nem említi konkrétan a szilárdtest akkumulátorokat, de így szerintük a NIO modellek a Huzhou WeLion Technology Co Ltd. – a NIO jelenlegi félig szilárdtest akkumulátor-szállítójának, a Beijing WeLion New Energy – 100 %-os tulajdonában lévő leányvállalatának celláival szerelten érkezhetnek hamarosan. A bejelentés alapján két NIO SUV és egy szedán kapja meg az eddigiektől eltéő tulajdonságú akkumulátorokat. Felismerhető járműneveket nem használta, ehelyett a modellszámokat adtak meg: HFC6502ECSEV9-W, HFC6502ECSEV5-W és HFC7002CSEV1-W. Hogy végül mit takar a frissítés, remélhetően hamarosan megtudjuk.