Az Audi bemutatta jövőbeli gyártási stratégiáját „360factory” szlogennel, így az évtized végére a négykarikás vállalat elektromos meghajtású modelleket fog gyártani a világ összes gyártóhelyén. Ennek hátterében az Audi azon bejelentése áll, miszerint 2026-tól csak új akkumulátoros elektromos modelleket dob piacra, és 2033-ig fokozatosan leállítja a belső égésű motorok gyártását.
Viszont ahhoz, hogy ez a terv megvalósítható legyen és a vásárlók tudjanak miből választani, a „360factory” stratégia keretében az összes Audi gyárban készülnek majd elektromos autók 2029-re.
Az Audinál jelenleg mindössze két gyár gyártja a tisztán elektromos elektromos autókat, mely gyárak a Böllinger Höfe és a brüsszeli üzem. Viszont a jövő évtől piacra kerülő Audi Q6 e-tron gyártása az ingolstadti gyártósorról látja meg a napvilágot. Majd fokozatosan megindulnak a tisztán elektromos autók gyártása San José Chiapában, Neckarsulmban és Győrben is. Így az Audi tervei szerint 2029-re már minden Audi gyártóüzem legalább egy tisztán elektromos autót fog gyártani.
Továbbá az Audi új üzemeket csak ott épít, ahol erre szükség van. Első új gyárukat Kínában húzza fel a négykarikás vállalat a FAW partnerével, ahol a PPE technológiai platformon alapuló tisztán elektromos modelleket fogják gyártani. Várhatóan az építkezés 2024 végére fejeződik be és ez lesz az első olyan Audi gyár, ahol csak teljesen elektromos modellek hagyják el a gyártósorokat.
„Lépésről lépésre minden telephelyünket a jövőbe vezetjük.” – Mondta Gerd Walker, az Audi gyártásért felelős igazgatósági tagja. „Nem akarunk önálló világítótorony-projekteket zöldmezős területeken. Ehelyett a meglévő üzemeinkbe fektetünk be, hogy azok ugyanolyan hatékonyak és rugalmasak legyenek, mint az újonnan épült gyárak vagy zöldmezős üzemek.”
Az elektromos autókra való átállás során a termelésben bekövetkezett alapvető változás az Audi termelékenységét is elősegítheti. „Az e-mobilitásra való átállást arra fogjuk használni, hogy a szükséges módosításokkal jelentős ugrást érjünk el a termelékenység és az optimalizálás terén” – mondja Walker. Az Audi jövőre felkészített gyártási hálózatának „gazdaságosnak, fenntarthatónak, vonzónak és rugalmasnak kell lennie”. Az éves gyári költségeket 2033-ra felére kell csökkenteni – például kevesebb járműbonyolítás mellett, de digitalizált és takarékos gyártási folyamattal is. Például a gyártást „a járművek fejlesztésének korai szakaszában kell figyelembe venni”.