A Volvo Cars Stockholmban mutatta be a tisztán elektromos EX90-et. A megújult e-SUV és az XC 90 utódja kizárólag elektromos hajtást kap és számos új funkcióval büszkélkedhet.
A Volvo először 2014-ben Stockholmban mutatta be az XC90-et, ami fordulópont volt a svéd autógyártó számára. Az XC90 egy új, rugalmas SPA nevű platformonra épült – és ez volt az első modell, amelyet a Geely égisze alatt közösen fejlesztettek ki. Az első pletykák szeptember körül érkeztek meg a tisztán elektromos EX90-ről, mikor a Volvo „a biztonság láthatatlan pajzsaként” hirdette az új jövevényt. Majd a svéd-kínai autógyártó kifejtette, hogy ez az új, egyedi SUV a márka új generációját indítja el hamarosan, hisz 2030-ra teljesen elektromos prémium autógyártóvá válik a Volvo.
Az első információk után a Volvo azt is megígérte, hogy az EX90 alapfelszereltsége számos biztonsági funkcióval és a házon belül tervezett technológiával, valamint olyan megbízható cégektől származó egyéb komponensekkel érkezik, mint a Google és az NVIDIA. Majd október elején kiderült, hogy az EX90 a Volvo első, kétirányú töltési lehetőségek rendelkező járműveként érkezik a piacra, hogy segítse a vásárlókat járművük kihasználásában a hálózatfüggőség enyhítése és a tartalék áramellátás biztosítása érdekében.
A Volvo sajtóközleményében rengeteg apró részlet található, de a korábbi elektromos autóival ellentétben, melyek az elektromos kor számára átalakított belsőégésű modellek voltak, az EX90 a márka teljesen új elektromos járműveként érkezik a piacra. Szoftveresen újradefiniált, fenntartható és biztonságos a családi életstílushoz. A cég vezérigazgatója, Jim Rowan kifejtette, hogy az EX90 a biztonság, a technológia, a fenntarthatóság és a dizájn terén a Volvo jövőjét mutatja be.
Az EX90 a korábbi modellekhez képest karcsúbb, áramvonalasabb megjelenést kapott, melynek két fő jellemzője van amit érdemes kiemelni. Az első a Luminar LiDAR rendszer, ami elől, a szélvédő feletti tetőn kapott helyet. Ez a rendszer teljes sötétségben akár 250 méterre is lát, melyet 16 ultrahangos érzékelő, 8 kamera és 5 radarrendszer támogat – ezek mindegyike az alapfelszereltség része.
A második a teljesen újratervezett fényszóró, ami új lendületet ad a Volvo összetéveszthetetlen „Thor kalapácsa” dizájnjában.
Az elülső rács eltávolításával – annak elavultsága miatt – a Volvo azt akarta biztosítani, hogy jövőbeli modelljeinek arculata továbbra is felismerhető legyen. Ezért jönnek az új fényszórók, melyekre érdemes egy kattintást szánni.
Az utastérben az EX90 leendő tulajdonosai elegendő bizonyítékot találnak arra, hogy a Volvo a fent említett biztonságra, fenntarthatóságra és dizájra összpontosít. A szőnyegek, ülések és burkolatok anyagai újrahasznosított anyagokból készültek, ugyanakkor minőségi megjelenést biztosítanak. Napközben a műszerfalakon és az ajtókon skandináv fa található, de ahogy a nap lenyugszik, belülről árad a fény – ez egy teljesen új Volvo dizájn, amely az EX90-en debütált.
Az EX90 műszerfala 14,5 colos középső képernyőt kapott, beépített Google- és 5G kapcsolattal, valamint a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto is alapfelszereltség. A SUV emellett az első Volvoként érkezik, amely Dolby Atmos hangzást biztosít a Bowers és Wilkins 25 hangszórórendszerén keresztül.
A vezetőoldalon a kormány felett egy kisebb kijelző található, valamint két kamera, amelyek „egyedi Volvo technológiai szoftverekkel és algoritmusokkal” kombinálva figyelik a vezető állapotát. Ezért ha a vezető rosszul lesz vagy elalszik, akkor az EX90 biztonságosan megáll és segítséget hív.
A tisztán elektromos Volvo EX90 111 kWh (107 kWh nettó) kapacitású akkumulátort kapott, amit szupergyors, 250 kilowattos DC-töltéssel közel fél óra alatt lehet 10-ről 80 százalékra tölteni. A Volvo EX90 két villanymotorja, kiviteltől függően, összesen több mint 400-500 lóerős és maximum 910 newtonméter a legnagyobb forgatónyomatéka.
Az akkumulátort a CATL szállítja, akik hamarosan Magyarországon nyitják meg Európa legnagyobb üzemét.