Oliver Zipse, a BMW vezetője szerint az elektromos hajtás után a hidrogén lesz a következő trend.
Meglepő, de a BMW már 1978 óta kutatja a hidrogénhajtás előnyeit. Azonban az első hidrogénnel is működő autójukat, az E38 750hL-t csak 2000-ben mutatták be Berlinben. Az első 15 darabos flottát a 2000-es hannoveri expo alkalmával vetették be amolyan ingajáratként.
Idén, a BMW pedig megkezdte az üzemanyagcellás iX5 Hydrogen házon belüli gyártását, ahogy az utolsó téli tesztjét is sikeresen teljesítette a hidrogénhajtású iX5. Jogosan merül fel a kérdés, hogy a BMW miért ragaszkodik ennyire eme technológiához.
Nos, a vállalat első embere, Oliver Zipse szerint az akkumulátoros EV-őrület lecsengése után, egy meg nem határozott időn belül rendkívül divatos lesz a hidrogénhajtás. A Bloombergnek adott interjújában Zipse elmondta, hogy „az elektromos autók után, amely körülbelül 10 éve tart, a következő trend a hidrogén lesz. Ekkor a hidrogénes autó lesz a legmenőbb dolog, amit vezetni lehet.” Továbbá a vezető elmondta, hogy veszélyes lenne, ha 2035-ben csak egyetlen hajtáslánc (elektromos) állna rendelkezésre.
„Az ügyfelek, az ipar, a foglalkoztatás, az éghajlat szempontjából, minden szempontból nézve, ez egy veszélyes út, amin elindulhatunk.”
A BMW mellett a Toyota is úgy véli, hogy az üzemanyagcellás autók lesznek a jövő közlekedési eszközei. Sőt, a két autógyártó együttműködik, hogy 2025-ben megkezdhessék a hidrogénes autók tömeggyártását. Pieter Nota az Asia Nikkei című lapnak elárulta, hogy a bajorok különböző projekteken már együtt dolgoznak a japánokkal.
Ezen kívül mindkét vállalat úgy véli, hogy a belsőégésű motorok előtt még nagy jövő állhat, különösen azokon a piacokon, ahol a töltési infrastruktúra még sok kívánnivalót hagy maga után. Persze, ilyenkor lehet mondani, hogy a hidrogénkutakból is kevés van, de elsősorban nem az autógyártókon múlik ezen kutak megépítése.
Mindenesetre érdekes jövő előtt állunk.