A Ford kiadta a ukázt, drasztikus lépésekkel csökkentené elektromos autói árát és jelentősen fel kell gyorsítana az elektromos autókra való átállást. Különben fel kell hagyniuk az e-autók értékesítésével.
Néhány napja a Ford vezérigazgatója, Jim Farley tárgyalásokat indított az amerikai kereskedőkkel, hogy kidolgozzak egy olyan stratégiát mellyel 2000 dollárral csökkenteni tudják az elektromos autók árát. „Alaposan áttanulmányoztuk a Tesla üzletpolitikáját, különösképp azt, amit a márka Norvégiában elért. Úgy gondoltuk, hogy ezt az irányt fogjuk követni, mikor az Egyesült Államokban bővítjük a tevékenységünket.” – nyilatkozta Farley.
A kidolgozott stratégia a következő öt pilléren alapul:
- Képzés – a márkakereskedőknek folyamatosan napra készen kell állniuk az elektromos autók világáról.
- Töltés – a márkakereskedőknek töltőállomásokat kell telepíteniük.
- Fix ár – átlátható, nem alkuképes online árakkal kell minden kereskedőnek dolgoznia.
- Kiváló ügyfélélmény: akár még ingyenesen is kiszállítható elektromos autók.
- Digitális élmény: még nagyobb volument helyezni a digitális ügyfélélményre.
Farley vezérigazgató 2022. október 31-ig adott időt a kereskedőknek, hogy elfogadják-e ezen feltételeket vagy nem. A Ford első embere nem hagyott sok választási lehetőséget a márkakereskedőknek, mindössze három lehetőség közül választhatnak:
- Model E Certified Elite kereskedők lesznek
- Model E Certified kereskedők lesznek
- 2024. január 1-jétől megszüntetik az elektromos autókkal való kereskedést
A Model E Certified Elite és a Model E Certified plakettel rendelkező kereskedőknek számos ultragyors töltőt kell telepíteniük, melyeket természetesen az elektromos Ford autó tulajdonosok bármikor használhatnak. Továbbá a Model E Certified tanúsítvánnyal rendelkező kereskedők csak kisebb mennyiségű elektromos autót tudnak értékesíteni.
Az Elite tanúsítvánnyal rendelkező kereskedőknek 1,2 millió dollár közötti összeggel kell beszállni a buliba, míg a Model E Certified kereskedőknek elég 500 000 dollárral hozzájárulni kereskedése újjászületéséhez. Viszont a jó hír, hogy a Ford fedezi ezen költségek egy részét.
A harmadik és egyben utolsó csoport, azok a kereskedők, akik nem kívánnak csatlakozni a programhoz, legalább három évig nem adhatnak el több elektromos járművet.