A limuzin és kombi karosszériaváltozat a C kategóriás ügyfelek igényeihez maximálisan igazodó, kompromisszumot nem ismerő kínálatot képvisel. A tisztán elektromos Peugeot e-308-asok egyedi stílusa a PEUGEOT modellekre jellemző vezetési élménnyel és a szegmensben egyedülálló hatékonysággal párosul.
Az új Peugeot e-308 és e-308 SW designja a jellegzetes Peugeot-hagyományokat felsőkategóriás, dinamikus stílusvilággal ötvözi. A hosszú motorháztetőtől előkelő megjelenésű modell érzéki, kifinomult arányokkal rendelkezik, a hűtőrács közepén pedig büszkén feszít az új márkaembléma. Az optimálisabb felépítés nagyobb helykínálatot eredményezett. A szemfogra emlékeztető első Matrix LED fényszórók, akárcsak a három karmot formázó hátsó LED-es fénysor, tökéletesen mutatják a modell hovatartozását.
A Peugeot e-308 és e-308 SW tisztán elektromos változataihoz egy új 18” alumínium keréktárcsa készült, melynek hatékony aerodinamikai kialakítása még kedvezőbb fogyasztást eredményez.
Az új Peugeot e-308 és e-308 SW egy vadonatúj villanymotorral kerül forgalomba. A 115 kW (156 LE) teljesítményű és 260 Nm azonnali nyomatékleadására képes motort villámgyors reakciók, valamint rendkívül csendes, vibráció- és CO2-kibocsátásmentes működés jellemzi.
Az elektromos Peugeot e-308 akkumulátora szintén új generációs. Egy nagy feszültségű, 54 kWh kapacitású (melyből 51 kWh a hasznos kapacitás), új kémiai összetételű akkumulátorról van szó. A 80% nikkelt, 10% mangánt és 10% kobaltot tartalmazó egység 400 voltos feszültségen üzemel, és 400 km-t meghaladó WLTP szerinti hatótávolságot biztosít.
A Peugeot e-308 és e-308 SW tervezőmérnökei a hatékonyságot helyezték a középpontba, és a motort, az akkumulátort, valamint az aerodinamikát érintő fejlesztések (az orr-rész és az alváz optimalizálása), illetve a súlycsökkentés (EMP2 platform) és a súrlódási veszteségek csökkentése (A osztályú gumiabroncsok) révén figyelemreméltóan alacsony átlagfogyasztást sikerült elérni: 100 km megtételéhez mindössze 12,7 kWh villamos energia szükséges, ami a C kategóriás tisztán elektromos járművek körében igazi referenciának számít.
Egyébként az optimális energiafogyasztás érdekében a vezető több vezetési üzemmód (ECO, NORMÁL ÉS SPORT) közül is választhat, a BRAKE üzemmóddal pedig fokozni tudja a gázelvételt követő lassítást és az azzal járó energia-visszatermelés mértékét. A járműhöz szériában egy 11 kW-os háromfázisú AC fedélzeti töltő tartozik. A 100 kW-os DC töltőoszlopról például kevesebb mint 25 percig tart, amíg 20%-ról 80%-os szintre töltődik az akkumulátor.